سه شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۲۳:۵۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۵۲۴
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

کمپین مسجد آیووا برای مبارزه با اسلام هراسی در آمریکا

(سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۳:۵۹

رهبران مسلمان در شهر آیووا کمپینی را برای آموزش همسایگان آمریکایی خود درباره اعتقادات پایه ای اسلام و از میان برداشتن افکار غلط و کج اندیشی های موجود نسبت به دین اسلام به راه انداخته اند.

عبدالله نیر ، یکی از شهروندان شهر آیووا در این باره می گوید : گوش کردن به اخبار فاکس نیوز موجب می شود که مخاطبان نتوانند اطلاعات درستی در مورد دین اسلام و مسلمانان دریافت کنند.

در چند ماه گذشته ، نیر دست به دست دیگر رهبران جامعه اسلامی داده است تا جامعه آمریکایی را از تصورات غلط درباره اسلام پاک کنند.

در راستای این هدف ، نمایندگانی از مسلمانان از مسجد شهر آیووا جلسه ای را در این مسجد برگزار کردند تا به پرسش ها و ابهامات شرکت کنندگان درباره واقعیت های دین اسلام پاسخ داده و آموزش هایی را به آنان ارائه کنند.

همچنین قرار است رهبران اسلامی این مسجد هر ماه دیداری با اعضای جامعه مسیحیان محلی داشته باشند تا به گفته عبدالله نیر به فهم مشترکی از یکدیگر برسند و با احترام متقابل به اعتقادات یکیدگر جامعه واحدی را شکل دهند.

علاوه بر این ، مسجد آیووا هر هفته درهای خود را به روی غیرمسلمانان می گشاید تا آنها که علاقه مند به شرکت در نمازهای جمعه هستند در این مراسم شرکت کرده و اطلاعاتی در مورد دین اسلام به دست بیاورند.

نیر در این باره می گوید : ما از هر کسی که به مسجد بیاید ، از آن بازدید کند و در مراسم عبادی شرکت کند ، استقبال می کنیم.

به دلیل تبلیغات منفی رسانه هایی مانند فاکس نیوز درباره اسلام و مسلمانان به ویژه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر طرح مسلمانان برای ساخت مسجد در نزدیکی برج های دوقلو موجب بالا گرفتن احساسات شدید ضد اسلامی در آمریکا شد که نتیجه آن حمله به مسلمانان و متعلقات آنها بود.

بدتر از آن ، لفاظی های خصمانه کاندیداهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری علیه شریعت اسلامی منجر به خدشه دار شدن بیشتر چهره اسلام و اقلیت مسلمان در این کشور شده است.

گزارش های اخیر شورای روابط اسلامی آمریکا و دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که اسلام هراسی در آمریکا به شدت در حال افزایش است.

همچنین نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان میدهد که اکثریت مردم این کشور اطلاعات بسیار اندکی درباره دین اسلام دارند.

بنابر گزارش آن اسلام ، نظر سنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می دهد که حدود ۵۷ درصد از آمریکایی ها دارای تعصب و پیش داوری نسبت به مسلمانان هستند.

یکی از اعضای شرکت کننده در کمپین مسلمانان آیووا مارکوس اسپی ، فردی است که در ماه جولای سال گذشته میلادی به اسلام گروید و اکنون تصمیم دارد تا به گسترش حقایق درباره اسلام کمک کند.

وی با اشاره به اینکه اسلام را راه درست زندگی دیده و با مطالعه قرآن و اطلاع از حقایق آن به این دین گرویده ، گفت : بسیاری از مردم آمریکا هستند که اطلاعی از حقوق زنان در اسلام ندارند و یا تعبیر و تفسیر غلطی از این دین دارند و ما می خواهیم این سوء برداشت ها را از بین ببریم. در نتیجه همین تلاش هاست که با وجود همه تبلیغات منفی تعداد مسلمانان در یک دهه گذشته دو برابر شده است.

 

(سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۳:۵۹
https://news.masjed.ir/u/jdw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید