شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۱۵۱۸۷
گزارشگر : سامان صاحب جلال

هفتمین مسجد بزرگ جهان در پاکستان افتتاح شد

هفتمین مسجد بزرگ جهان با ظرفیت پذیرش جمعیتی معادل هفتاد هزار نفر، در پاکستان افتتاح شد.

(شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳) ۱۶:۵۴

به گزارش محراب (پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد)، هفتمین مسجد بزرگ جهان با ظرفیت پذیرش جمعیتی معادل هفتاد هزار نفر، در پاکستان افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، این مسجد جمعیت هفتاد هزار نفر را در خود جا می دهد و شبستان آن نیز ظرفیت پذیرش بیست و پنج هزار نمازگزار را دارد. این مسجد، دارای 21 گنبد و چهار مناره 165 فوتی است. مجموع این خصوصیات، مسجد یاد شده را به بزرگترین مسجد پاکستان و منطقه تبدیل کرده است. معمار اکثر قسمت های مسجد، نیار علی داد می باشد که کف آن را از سنگ مرمر ساخته و شبستان آن با بیش از چهار میلیون قطعه موزائیک تزیین شده است که همه این موزائیک ها دست ساز بوده و کار هنرمندانی از شهر مولتان است.

این گزارش می افزاید: طبقه دوم این مسجد به بانوان تخصیص داده شده و زیر زمین آن نیز تبدیل به یک گالری زیبا از هنر های اسلامی و همچنین حوزه علمیه شده که در چند ماه آینده شروع به کار خواهد کرد.

عرفا غنی، یکی از معماران این بنا در مصاحبه با روزنامه تریبون گفت که این بنا بر اساس سبک معماری سنتی موقال ساخته شده است. در همین راستا، شهردار بحریا، مالک ریاض گفت که این پروژه بوسیله یکی از شرکت های بزرگ ساختمانی ساخته شده است. او گفت که این مسجد نشان شهر لاهور خواهد بود. او همچنین ابراز امیدواری کرد که این مسجد تبدیل به سمبل پاکستان در جهان اسلام می شود.

(شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳) ۱۶:۵۴
https://news.masjed.ir/u/sm8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید