چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۵:۵۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۵۱۴۲
گزارشگر : سعیده محبی

وقف زمین پنج میلیارد ریالی در کاشان برای احداث مسجد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از وقف یک قطعه زمین به ارزش 5 میلیارد ریال برای احداث مسجد خبرداد.

(چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳) ۱۵:۵۲

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام محسن ضیایی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان بعداز ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: صبح امروز محسن عاصی کارمند بازنشسته مخابرات شهرستان کاشان و یکی از محبین به خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان قععه زمینی را در منطقه فاز دو ناجی برای احداث مسجد به عنوان صدقه جاریه وقف نمود.

وی افزود: قطعه زمین مورد وقف به مساحت 359 مترمربع و در موقعیت سه بر در بهترین نقطه از منطقه فاز دو ناجی آباد ریال برای ساخت مسجد الزهرا(س) در منطقه فاز دو ناجی آباد وقف نمود تا در آن مکان مقدس علاوه بر اقامه نمازجماعت، مردم مومن منطقه ناجی آباد بتوانند در این فضای معنوی با خدای خود راز و نیاز کنند. 

رییس اداره اوقف و امور خیریه شهرستان کاشان ارزش ریالی این ملک را 5 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارامیدواری کرد خیرین و بانیان خیر نسبت به احداث سریع مسجد الزهرا(س) اهتمام ویژه را داشته باشند. 

حجت الاسلام ضیایی درادامه وجود بیش از 7 هزار رقبه در شهرستان کاشان را نشانه اعتقادات مذهبی و از خودگذشتگی مردم کاشان از مال و اموال دنیا دانست و گفت: عنوان دارالمومنین به شهرستان کاشان به دلیل اعتقادات مذهبی و وجود امام زاده واجب التعظیم حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان است.

وی خادمی امامزادگان را افتخاری برای فعالان بخش اوقاف دانست و با اشاره به این که تکریم از امامزادگان، تکریم از انبیاو ائمه اطهار است افزود: امامزادگانی که در ایران رحلت و یا به شهادت رسیده اند در اصل وارثان نسل انبیاء هستند که مردم ایران اسلامی در سراسر مهیمن پهناور اسلامی ایران از وجود آنان بهره مند هستند. 

لازم به توضیح است، شهرستان کاشان با بیش از 7 هزار رقبه موقوفه و بیش از 450 امامزاده و عالم در 126 بقعه متبرکه است که از این تعداد یکصد بقعه متبرکه،52 آب انبار، 20 آرمگاه،3 حسینیه ، 2 قدمگاه و 2 مسجد توسط اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اداره می شوند.

رسا
(چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳) ۱۵:۵۲
https://news.masjed.ir/u/tbg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید