سه شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۳ / ۲۱:۲۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۵۱۲۳
گزارشگر : سعیده محبی

400 مسجد کردستان موقوفه دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خواستار تلاش گسترده هیئت امنای مساجد استان در خصوص جذب کمک های مردمی و خیرین برای ارتقای خدمات در مساجد شد و گفت: 400 مسجد کردستان موقوفه دارند.

(سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳) ۲۱:۲۳

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، سلمان روحی پیش از ظهر امروز در گردهمایی هیئت امنای مساجد شهرستان سنندج در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: تعامل و تبادل نظر با هیئت امنای مساجد و استفاده از تمامی ظرفیت های مساجد از جمله اولویت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان است.
وی افزود: هم اکنون بیش از 2 هزار مسجد در سطح استان کردستان وجود دارد و شهرستان سنندج نیز با 350 مسجد بیشترین تعداد مساجد را داراست.
روحی خاطرنشان کرد: از بین 2 هزار مسجد در استان کردستان تنها 400 مسجد دارای موقوفه هستند و موقوفات آن ها شامل منزل، مغازه و زمین است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مغازه های موقوفه مساجد طی سنوات گذشته سرقفلی آن ها واگذار شده و در عمل شاهد درآمد بسیار ناچیز مساجد هستیم.
روحی افزود: کمک به احداث، نوسازی و بهسازی مساجد و تعیین هیئت امنا و خدام مساجد از جمله وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان ها بوده و نمی توانیم در امور شبستان مساجد دخالت کنیم.
وی اظهار داشت: هیئت امنای مساجد نیز با تاحدودی با قوانین و دستورالعمل ها آشنایی دارند، اما در ایام مختلف سال جلسات و کارگاه های آموزشی و توجیهی برای آشنایی هرچه بیشتر آنان با دستورالعمل ها و قوانین برگزار می شود.
روحی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 11 هزار کودک و نوجوان از کلاس های فرهنگی و قرآنی اوقاف در سطح مساجد استان بهره مند هستند و بدون شک با اطلاع رسانی هرچه بیشتر و تقویت ارتباط هیئت امنا با رسانه ها می توانیم، شاهد بازتاب هرچه بیشتر فعالیت ها و خدمات در مساجد به دیگر اقشار جامعه باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان تصریح کرد: مساجد سنگر فرهنگی جامعه هستند و در این برهه زمانی که دشمنان اسلام با تحمیل افکار تندورانه و تکفیری به دنبال تسلط بر افکار و عقاید مسلمانان دارند باید از جایگاه و پایگاه عظیم مساجد به بهترین نحو بهره بگیریم.

فارس
(سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳) ۲۱:۲۳
https://news.masjed.ir/u/1cub
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید