شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۲۳:۳۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۵۰۰
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

مسجد نیویورک شبیه به ساختمان «سوپرمن» می شود

(شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۳:۳۷

بر اساس طرح پیشنهاد شده توسط مهندسان، این مسجد قرار است ۱۶ طبقه داشته باشد و نمای آن به شکلی هندسی و چیزی شبیه به یک قلعه بلوری است. این مهندسان وجود هرگونه ستاره داوود در نمای این مسجد را رد کرده و آن را ستاره هایی شبیه به «انگشتر سلیمان» عنوان کرده اند.

روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ انگلیس در شماره روز گذشته خود در گزارشی نوشت: نظرسنجی های انجام شده در ایالت نیویورک طی یک هفته گذشته نشان می دهد که نظر اهالی این ایالت نسبت به ساخت مسجدی در محل برج های دو قلوی مرکز تجارت جهانی که در حادثه ۱۱ سپتامبر منهدم شدند، تغییر کرده است.

ابتدا علت اصلی تغییر نظر اهالی ایالت نیویورک مشخص نبود، اما پس از بررسی های دقیق انجام شده مشخص شد که طراحان این مسجد قصد دارند در دل نمای بیرونی این مسجد، ستاره داوود که متعلق به یهودیان است را جای بدهند.

در همین راستا یکی از مسلمانان نیویورک که از این مسأله به شدت ناراضی است، طی اظهاراتی گفت: ماکت مسجدی که قرار است در اینجا بسازند، چیزی شبیه به ساختمان معروف در کارتون «سوپرمن» است. همه می دانند که داستان «سوپرمن» مربوط به سرنوشت یهودیان است.

گفتنی است بر اساس طرح پیشنهاد شده توسط مهندسان، این مسجد قرار است ۱۶ طبقه داشته باشد و نمای آن به شکلی هندسی و چیزی شبیه به یک قلعه بلوری است. این مهندسان وجود هرگونه ستاره داوود در نمای این مسجد را رد کرده و آن را ستاره هایی شبیه به «انگشتر سلیمان» عنوان کرده اند.

 

(شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۳:۳۷
https://news.masjed.ir/u/Tng
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید