چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۲۲:۰۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۴۸۱
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

۱۰ مسجد در الیگودرز، پذیرای معتکفان

(چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۲:۰۷

حجت‌الاسلام صادق جعفر پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز  گفت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده امسال، مراسم معنوی اعتکاف در تعداد ۱۰ مسجد این شهرستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم اعتکاف به منظور دوری گزیدن از وسوسه های دنیوی است، افزود: در این مراسم روح انسان پروازی ملکوتی کرده و به سوی خالق و آفریننده خود توجه ویژه ای خواهد داشت.

حجت الاسلام جعفرپور اظهار داشت: اعتکاف از سنت‌های حسنه پیامبر(ص) است و در روایات، احادیث و قرآن نیز به مراتب به این سنت پسندیده تاکید شده است که مسلمانان به اعتکاف بنشینند و اعمالی که برای معتکف بیان شده است را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه در حقیقت اعتکاف یک نوع حرکت خودسازی، تربیت و مبارزه با نفس و به تعبیری دیگر گام نهادن در وادی معرفت است، بیان کرد: اعتکاف فرصت مناسبی است که می‌توان بهترین و بیشترین بهر‌ه‌برداری را از آن داشت و معتکفان باید برای تقویت هر چه بیشتر روحیه معنوی خود بکوشند.

حجت الاسلام جعفرپور با اشاره به اینکه غوطه ‌وری در مسائل مادی و تعلقات دنیوی فرصت فکر کردن را از انسان گرفته است، تصریح کرد: ایام اعتکاف این فرصت را به انسان می ‌دهد که خود را مورد ارزیابی قرار داده و با خود و خدای خود خلوتی روحانی داشته باشد.

وی با اذعان به اینکه میزان استقبال جوانان از مراسم اعتکاف بسیار چشمگیر است، اذعان داشت: در سالیان گذشته نزدیک به ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف را جوانان و نوجوانان تشکیل می دادند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز اظهار کرد: امسال مراسم معنوی اعتکاف در مساجد جامع، فاطمیه و صاحب الزمان(عج) در سطح شهرستان و مساجد روستاهای دوزان، ده نصیر، گایکان، شاپور آباد، برناباد، گندمینه و شهر شول آباد برگزار می‌ شود.

 

(چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۲:۰۷
https://news.masjed.ir/u/w81
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید