یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۸:۳۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۴۷۰۵
گزارشگر : سعیده محبی

اجرای «هفت شب حدیث هشت سال» در مساجد و پایگاه های بسیج کشور

مسئول بسیج مساجد و محلات گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس طرح «هفت شب حدیث هشت سال»برگزار خواهد شد.

(یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳) ۱۸:۳۳

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، سردار حسین بهشتی مسئول بسیج مساجد و محلات” این طرح به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح مساجدو پایگاه های بسیج سراسر کشوربا روایتگری خاطرات رزمندگان و راویان دفاع مقدس پس از اقامه نماز مغرب وعشاء درطول هفته دفاع مقدس اجرا می شود.
سردار حسین بهشتی بیان کرد:هدف از اجرای این طرح توجه و گرامیداشت هفته دفاع مقدس،ایثارو فداکاری رزمندگان سالهای دفاع مقدس وهمچنین حامیان دفاع مقدس اعم از خانواده معظم شهدا،ایثارگران،رزمندگان،همسران وهمچنین شهدای دفاع مقدس می باشد.

وی اظهار داشت: در ابلاغیه ای از فرمانده پایگاه ها خواسته شده این طرح هفت شب اجرا شود،هفت دقیقه خاطره گفته شودو با امکانات ابتدایی از جمله موبایل،ضبط تصویری و همچنین دوربینی که دارند توسط فرمانده پایگاه یا فرهنگی این خاطرات ضبط ،پیاده و تایپ شده و در سایت بسیج مساجد و محلات قرار داده شود زیرا با اجرای این طرح گنجینه عظیمی توسط فرمانده پایگاه ها و رزمندگان جمع آوری می شود و درنهایت کتابی از خاطرات تمام رزمنده ها در سراسر کشور تهیه و منتشر خواهد شدکه محصول تلاش جزء به جزءپایگاه ها می باشد.

مسئول بسیج مساجد و محلات ادامه داد: درهفته بسیج این آثار داوری شده و به راویان منتخب همچنین به رده هایی که در این حوزه فعال بودند و بیشترین سهم گردآوری را انجام دادند جوایزی اهداخواهد شددر این راستا با هماهنگی هایی که با صدا وسیما ی جمهوری اسلامی انجام داده ایم بهترین خاطره گوهارا در برنامه تلویزیونی دعوت خواهیم کرد.

این مقام مسئول در خصوص فضا سازی مساجد و پایگاه هادر هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه فضا سازی نقش بسیار تاثیر گذاری خواهد داشت در این خصوص مساجد و محلات بایستی محل برگزاری را با المان های دفاع مقدس آذین کنند تا نمازگزاران فضا را متفاوت از روزهای قبل ببینند زیرا فضاسازی تاثیر فرهنگی و روانی خواهد داشت دراین خصوص با گرفتن عکس از دکورها و ارسال آن ما بهترین دکورها را هم داوری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در ایام مناسبت ها تمام افرادبا تمام سلایق در هیئت ها جمع می شوند بنده معتقدم هفته دفاع مقدس همچون عاشورای انقلاب اسلامی است که می تواند تمام اقشار را دور خود جمع کرده و با یک وحدت فکری و یک هدف مشترک اهدافی را برای کشور پیگیری نمایند پس ما باید هفته دفاع مقدس را همچون عاشورا بدانیم که تمام اقشار با شعار هفته دفاع مقدس دور هم جمع شده و این فرهنگ را ترویج نمایند .

این مقام مسئول اظهار داشت: این فرهنگ می تواند بازدارندگی ایجاد کند همچنین اقتدار ،رشد و توسعه مارا ضمانت کند پس هدف ما تنها برگزاری نیست بلکه هدفمان تاثیر اجرای این طرح مخصوصا در بین جوانان خواهد بود زیرا اگر این طرح در بین پایگاه های مقاومت بخوبی اجرا شود آثار بسیاری در برنامه های بسیج از جمله طرح های صالحین خواهد داشت.

سرداربهشتی عنوان کرد: در این راستا انسجام پایگاه ،اتصال به فرهنگ دفاع مقدس و همچنین زمینه های تربیتی طرح صالحین را فراهم می کندزیرا سرگروه ها اگر به فرهنگ دفاع مقدس آشنا باشند اثر کلانشان در جلسات حلقه ها بیشتر می شود و اگر خود جوانان با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند ضرورت حضورشان در حلقه ها بیشتر خواهد شدزیرا جوانان می دانند که به چه دلیل در حلقه های صالحین حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: جوانان ما امروز باید در حلقه های صالحین به بصیرت ،آگاهی و همچنین باورهای دینی مسلح شوند تا بتوانند در صحنه های مقابله با تهدیدات (جنگ نرم و جنگ سخت)و صحنه های مختلف انقلاب اسلامی وارد کارزارشوند.

مسئول بسیج مساجد و محلات گفت: بنابراین برنامه هفت شب حدیث هشت سال در واقع می خواهد زمینه فعالیت فرهنگی را در پایگاه ها تقویت کندهمچنین انسجام بین ارکان مسجد را تقویت کند تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را تا حدی که بضاعت داریم توسعه دهیم.

این مقام مسئول بیان داشت: اجرای این طرح با محوریت بسیج،مسجد ،روحانی و همچنین هیئت امنا برگزار خواهد شد زیرا دفاع مقدس برای تمامی آحاد مردم ارزش ویژه ای داردکه این اوج اثر معنوی دفاع مقدس و فداکاری رزمنده ها می باشد که این می تواند یکی از محورهای انسجام بخشی پایگاه های مقاومت باشد به عبارت دیگر روحانی بعنوان محور هماهنگی ،فرمانده پایگاه بعنوان مجری و همچنین هیئت امنا بستر را در مسجد بوجود می آورند و مابه برکت هفته دفاع مقدس می توانیم یک انسجام ،همدلی،هماهنگی ،یک کارجمعی و یک هم افزایی در پایگاه مقاومت و محله بوجود بیاوریم .


خبرگزاری بسیج
(یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳) ۱۸:۳۳
https://news.masjed.ir/u/sC6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید