دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۲۱:۴۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۴۵۴
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

نحوه نادرست برگزاری مراسم ترحیم

(دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۱:۴۷

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در گردهمایی آموزشی هیئت امنای مساجد شهرستان کاشمر در مسجد امام علی(ع) این شهرستان به شدت از برگزاری نامناسب مجالس ترحیم در برخی مساجد استان گله کرد.

 

«حجت الاسلام حائری» با انتقاد شدید از برگزاری نامناسب مجالس ترحیم در برخی مساجد تصریح کرد: در مساجد ما مجالس ترحیم به خوبی برگزار نمی شود و تشریفات بی خاصیتی دارد.البته این که این مجالس در مسجد برگزار شود ایرادی ندارد چرا که یاد خدا و آخرت است اما گاهی اوقات از جمله در برخی مساجد مثل مساجد شهر مشهد کارهای بسیار نامناسبی انجام می شود و درخواست ما از مسئولان مساجد این است که مساجد را رایگان در اختیار کارهای غیرفرهنگی و غیراصولی قرار ندهند، به عنوان مثال چه کسی به ما اجازه می دهد به بهانه برگزاری مجالس ترحیم با تعداد زیادی پارچه های مشکی خانه خدا را سیاه پوش کنیم؟ به راستی نمازخوان ها چه گناهی کرده اند که روزدرمیان باید در و دیوار سیاه ببینند؟ در صورتی که مسجد باید شاد و با روح و شاداب باشد و هر کس وارد آن می شود باید احساس آرامش کند و لذا رعایت نشدن این موارد است که باعث می شود جوان ها کمتر به مسجد بیایند.

 

وی افزود: در آیین نامه ای با عنوان آیین نامه برگزاری مجالس ترحیم در مسجد به مساجد شهر مشهد ابلاغ کرده ایم که جلوی این  گونه اقدامات گرفته شود و اعلام کرده ایم هیچ کس نباید پارچه سیاه داخل مسجد بزند و همچنین بر منع استفاده از گل هایی که نماد اسراف هستند تاکید کرده ایم.

 

این رفتارها باید از مسجد بیرون رود تا در نهایت از جامعه بیرون برود که خوشبختانه در مشهد به خوبی کار می شود و به زودی این آیین نامه را به شهرستان ها هم خواهیم فرستاد.

(دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۱:۴۷
https://news.masjed.ir/u/tD3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید