دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۲۱:۳۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۴۳۷
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

ارایه پیشنهاد طرح تقسیم وظایف سازمان‌های دخیل در امور مساجد

(دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۱:۳۶

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه مشخص نبودن وظایف هر سازمان‌ و نهاد مربوط به مساجد، کار در این زمینه را با مشکل مواجه کرده است از ارایه پیشنهاد تقسیم وظایف بین سازمان های دخیل در امور مساجد خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد غلامی، معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به لزوم تقسیم وظایف بین سازمان‌های دخیل در امور مساجد به خبرنگار شبستان گفت: در طرح پیشنهادی سازمان اوقاف و امور خیریه در ستاد هماهنگی و پشتیبانی مساجد وظایف هر یک از سازمان‌های اوقاف و امورخیریه، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی در قبال مساجد تدوین شده است.

وی افزود: جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط به ساماندهی مساجد کشور در حال جمع‌آوری است و بررسی این موارد در دستور کار ستاد پشتیبانی و هماهنگی امور مساجد کشور قرار گرفته است. هر آنچه در این ستاد مصوب شود اجرایی می شود.

حجت‌الاسلام غلامی با انتقاد از روند عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با مساجد کشور گفت: همه دستگاه‌ها خود را مسئول صفر تا ۱۰۰ مساجد می‌دانند و تا‌کنون تقسیم کار صحیحی در این رابطه صورت نگرفته است به طوری که در هر بخشی که اقدامات مربوط به مساجد، کار خوب پیش رفته همه سازمان‌ها و نهادها مدعی انجام آن بوده‌اند.

وی با بیان به اینکه اکنون ۳۳ سال از پیروزی انقلاب گذشته است ولی تا پنج سال پیش کار در خوری برای مساجد صورت نگرفته بود، گفت: تا پنج سال پیش کسی در مورد مساجد ادعا نداشت اما اکنون همه مدعی مساجد هستند.

(دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۱:۳۶
https://news.masjed.ir/u/Ptg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید