یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۲۱:۳۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۴۳۳
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

از ۸۰۰ مسجد سطح استان تنها ۴۰ مسجد صاحب هیئت امنا هستند

(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۱:۳۳

از ۸۰۰ مسجد سطح استان تنها ۴۰ مسجد صاحب هیئت امنا هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در سال گذشته ۴۰ مسجد از ۸۰۰ مسجد سطح استان قم صاحب هیئت امنا شده است و باقی آنها در دست اقدام است.

 حجت الاسلام و المسلمین شوزب شیری در جلسه ستاد انسجام بسیج و مساجد که شب گذشته در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، با بیان اینکه اجرای برخی فعالیتهای این اداره کل مربوط به مساجد است، عنوان کرد: مساجد بر حسب تاثیرگزاری خود به دو بخش محلهای و منطقهای تقسیم میشوند که این تقسیم بندی در میزان اختصاص اعتبار تاثیرگزار خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای فرهنگی دولت در رابطه با مساجد، اعلام کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در سال ۹۰ بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال را برای کمک به ۳۵۸ مسجد از دولت دریافت کرده البته لازم به ذکر است که این اداره کل نیز مبلغ دو میلیارد ریال را برای کمک به ۲۰ مسجد روستایی صرف کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برنامههای مختلفی در سطح استان وجود داردکه باعث پویایی مساجد خواهد شد، اظهار داشت: طرح بیمه کردن خادمان مساجد یکی از طرحهای مهم و کاربردی است که با پرداخت هفت درصد توسط خود خادم و پرداخت ۲۷ درصد حق بیمه از جانب دولت، تمامی خادمان کمتر از ۵۰ سال مساجد بیمه میشوند البته لازم به ذکر است که در سال ۹۰ بیش از ۱۸۰ خادم، بیمه شدهاند.

 

وی در پایان با اشاره به لزوم تقدیر از هیئت امناهای برتر مساجد، گفت: تاکنون از ۸۰۰ مسجد سطح استان تنها ۴۰ مسجد دارای هیئت امنا هستند و برای تقدیر از برترین آنها کمی زودهنگام است و باید صبر کرد تا تعداد هیئت امناها افزایش یابد البته این درحالی است که ۲۹ حکم برای اعضای هیئت امنای مساجد دیگر نیز صادر شده و ۱۹ حکم دیگر نیز تایید شدهاند و منتظر صدور حکم به سر میبرند، هچنین حکم ۳۷ مسجد شهری و ۱۱ مسجد روستایی در دست بررسی است.

(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۲۱:۳۳
https://news.masjed.ir/u/vy9
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید