چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ / ۲۰:۵۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۴۰۵
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

تجلیل از خیران مسجدساز در ایام فاطمیه

(چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱) ۲۰:۵۵

بخشدار جبالبارز خبر داد

تجلیل از خیران مسجدساز در ایام فاطمیه

بخشدار جبالبارز گفت: همزمان با ایام فاطمیه از خیران مسجدساز تجلیل میشود.

محمد سعیدی شامگاه سهشنبه در جلسه برنامهریزی برگزاری سوگواری ایام فاطمیه با بیان اینکه آن حضرت برای همه مردم یک الگو است، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) انسانی کامل است و نه تنها برای زنان بلکه برای تمام مردم به عنوان الگو و سرمشق به شمار میرود.

وی افزود: تمام برنامهریزیها و مراسمها در دهه دوم فاطمیه انجام میگیرد.

سعیدی با تأکید بر شناخت فلسفه عزاداری تصریح کرد: در واقع همه عزاداریها یک زمینهسازی است برای اینکه یک محب اهل بیت (ع) بهتر بتواند در مسیر جلب رضایت و سیره ایشان حرکت کند و در نهایت با اصلاح یک فرد و یک جامعه سعادت فردی و اجتماعی ایشان تضمین شود .

وی ابراز داشت: بر همین اساس با توجه به ویژگی و اهمیت ایام فاطمیه و همچنین اهمیت عنصر حیا و حجاب در یک جامعه اسلامی و شخصیت یگانه و الگوی حضرت زهرا (س) برای یک زن مسلمان و شیعه، شاید امروز بتوان این امر را به عنوان یک ضرورت مطرح کرد که شعار دهه فاطمیه باید حجاب و حیای فاطمی باشد.

سعیدی بیان داشت: امام جمعه و سخنرانان در این ایام باید این مسئله را برای مردم تبیین کنند تا از این طریق بسیاری از حرمتشکنیها در این ایام برطرف شود.

بخشدار جبالبارز گفت: ایام فاطمیه در این بخش مانند هر سال با برگزاری مراسم در مسجد جامع برگزار میشود و عموم مردم نیز در آن مشارکت دارند.

سعیدی عنوان کرد: در این مراسم نیز از خیران مسجدساز این بخش تقدیر به عمل میآید تا زمینهای برای فرهنگسازی در این امر باشد.

وی اذعان داشت: هیئتهای مذهبی بخش جبالبارز نیز با همکاری پایگاه بسیج در هر چه باشکوهتر برگزار شدن این ایام مشارکت میکنند.

(چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱) ۲۰:۵۵
https://news.masjed.ir/u/Psk
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید