سه شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۲۱:۰۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۱۳۹۸۰
گزارشگر : عطا اسماعیلی

«بانک ایده های مسجدی»ایده ای نو ویژه فعالان مسجد

بانک ایده های مسجدی اولین و تنها بانک ایده است که به صورت تخصصی در حوزه مسجد و موضوعات مرتبط با آن فعالیت می‌ کند. این سایت یک درگاه مردمی شامل ایده‌ های مرتبط با مسجد است...

(سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳) ۲۱:۰۹

 به گزارش محراب(پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد) در اجلاس روز جهانی مسجد با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری «بانک ایده های مسجدی» رونمایی شد.

درگاه «بانک ایده های مسجدی» یا «بام» به منظور جمع آوری و به اشتراک گذاشتن ایده ها و خلاقیت های مسجدی مردم و ائمه جماعات راه اندازی شده است.

«بانک ایده های مسجدی»

بانک ایده های مسجدی اولین و تنها بانک ایده است که به صورت تخصصی در حوزه مسجد و موضوعات مرتبط با آن فعالیت می‌ کند. این سایت یک درگاه مردمی شامل ایده‌ های مرتبط با مسجد است که در آن هم می‌ توان ایده گرفت و هم می توان ایده داد و همچنین می توان ایده‌ های دیگران را مورد نقد و بررسی قرار داد یا این که به آن ایده ها امتیاز داد.

برخی امکانات سایت

این سایت، دارای امکانات بسیاری است که برخی از آن ها را می توان به صورت اجمالی معرفی کرد که از آن میان، بخش انتشار و دریافت ایده های متناسب با ایام است. در این قسمت ایده پردازان می توانند متناسب با مناسبت های دینی ای که پیش رو است، ایده های خود را در سایت معرفی نمایند تا به مرحله داوری و نشر برسد. به عنوان مثال با توجه به قرار داشتن در دهه کرامت، علاقه مندان می توانند ایده های مسجدی خود را در ارتباط با این دهه در قسمت « فراخوان ایام» ارائه نمایند.

امکانات سایت

«فراخوان ایام»  بسته به مناسبت‌ ها و موضوعات خاص به جمع‌ آوری ایده ‌های مردمی در حوزه مسجد می پردازد و بعد از هر فراخوان، ایده ‌های برتر معرفی و منتشر شوند.

به غیر از بخش «فراخوان ایام» که مربوط به مناسب هاست، بخش های دیگری نیز برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است که در تمام مواقع می توانند ایده های مسجدی خود را در آن ارائه کنند. ایده پردازان با مراجعه به صفحه اصلی سایت، می توانند بعد از عضو شدن در «بام» به قسمت ارسال ایده مراجعه نمایند و ایده خود را در این درگاه ثبت کنند.

امکانات سایت

در قسمت های دیگر این درگاه، امکان دریافت ایده ‌های مردمی هم به صورت اجمالی و هم به صورت تفصیلی و مشروح وجود دارد و می توان ایده ها را به صورت پیوست فیلم، عکس، صوت و یا کتاب در سایت قرار داد. 

این ایده ها به صورت دسته بندی‌ های متنوع در سایت قرار می گیرند که مخاطبان و بازدید کنندگان می توانند به امتیاز دهی و رتبه‌ بندی ایده‌ ها اقدام کنند. از ویژگی های دیگر این سایت، امکانی است که برای جستجو و رسیدن به ایده ی مورد نظر از طریق کلیدواژه ها، متن و رسانه در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

امکانات سایت

تالار رسانه‌، بخش دیگر سایت است که ایده ‌های تصویری را به صورت فیلم و عکس به نمایش در می‌ آورد و امکان باز نشر آن ‌ها را در گوگل پلاس، شبکه ‌های اجتماعی و سایت آپارات در قالب فیلم را ایجاد می کند.

لازم به ذکر است علاقه مندان برای مشاهده درگاه «بانک ایده های مسجدی»، می توانند از طریق نشانی اینترنتی  masjed.ir  و انتخاب گزینه «بانک ایده های مسجدی» وارد این سایت شوند.
(سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳) ۲۱:۰۹
https://news.masjed.ir/u/us5
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید