شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۲۲:۱۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۳۸۸۸
گزارشگر : سعیده محبی

حضور خادمین حرم رضوی در 12 مسجد استان یزد

مسئول کانون جوانان رضوی یزد گفت: خادمین حرم رضوی با حضور در 12 مسجد استان یزد از خادمین و فعالان فرهنگی مساجد تجلیل می کنند.

(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳) ۲۲:۱۹

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی نژاد مسئول کانون جوانان رضوی یزد امروز (8 شهریور) در نشست خبری ضمن تبریک دهه کرامت از برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید برای هفتمین سال متوالی در استان خبر داد.

 

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از این جشن در سال های گذشته افزود: در سال اول برگزاری حدود 2 هزار نفر در این جشن شرکت کرده اند اما در سال 92 تعداد شرکت کنندگان به حدود 25 هزار نفر رسید.

 

مهدوی نژاد تصریح کرد: این حجم گسترده حضور مردم باعث شده است تا این جشن را از فضای سالنی به فضای باز منتقل کنیم.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین هدف در برگزاری این جشن توجه به معنویات است گفت: توجه به معنویات در راستای آمادگی جامعه برای تحقق آرمان های دینی صورت می گیرد.

 

مهدوی نژاد با بیان اینکه جشن بزرگ زیر سایه خورشید  یک انگیزش درونی و برانگیختگی در جامعه ایجاد می کند افزود: با توجه به تاثیر بالای محبت ائمه به ویژه امام رضا (ع) بر مردم و به خصوص در بین مردم دارالعباده هر سال شاهد گسترده تر شدن و توجه بیشتر مردم به این حرکت عظیم فرهنگی هستیم.

 

وی افزود: در قالب این جشنوراه رویدادهایی با جلوه های گوناگون نظیر حضور خادمین رضوی، اهتزاز پرچم رضوی و... رخ می دهد که همه این ها بهانه ای برای متصل کردن به معدن فیض است.

 

مسئول کانون جوانان رضوی یزد با بیان اینکه در آیین ما مفهومی با عنوان زیارت از دور وجود دارد گفت: زیر سایه خورشید جریان فرهنگی من المهد الی الهد است.

 

وی تصریح کرد: این جشنواره در سال جاری با شعار یا علی ابن موسی الرضا حضور گرمتان در زندگیم جاریست در 31 استان کشور و 10 کشور جهان برگزار می شود.

 

مهدوی نژادافزود: برنامه های خادمین در استان با حضور در کنار تخت نوزادن تازه متولد شده آغاز می شود و با حضور در مزار شهدا و بین خانواده های شهدا، جانبازان ادامه پیدا می کند.

 

وی حضور در پادگان ها، بیمارستان ها، خانواده های نیازمند و تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، شهر ها، روستاها، ندامتگاه ها، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و علمای استان را از دیگر برنامه های خادمین رضوی در استان یزد اعلام کرد.

 

وی اضافه کرد: خادمین در مدت حضور خود در استان با حضور در 12 مسجد از خادمین و فعالان فرهنگی مساجد تجلیل می کنند.

 

مهدوی نژاد  تصریح کرد: جشن نهایی با حضور گسترده مردم دارالعباده پنج شنبه 13 شهریور با اقامه نماز مغر و عشاء در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد برگزار می شود.

 

وی قرائت دعای کمیل، سخنرانی، اجرای مجریان توانمند کشوری، اهتزاز پرچم رضوی و... را از مهم ترین برنامه های جشن زیر سایه خورشید دانست.

 

مهدوی نژاد با بیان اینکه خادمین رضوی از 10 تا 14 شهریور میهمان مردم استان یزد هستند گفت: خادمین در این مدت درشهرستان های ابرکوه، اردکان، تفت، و بهاباد و همچنین روستا های علی آباد و خویدک حضور پیدا می کنند.

 

وی با بیان اینکه جشن زیر سایه خورشید از ابتدا بر پایه مردمی بودن بنا نهاده شده است گفت: این جشن بزرگترین جشن خیری و بزرگترین تجمع مردمی استان می باشد.

 

مسئول کانون جوانان رضوی یزد با بیان اینکه برای برگزاری این جشن بیش از 300 خادم تنها در سطح شهرستان یزد فعالیت می کنند تصریح کرد: در سال گذشته حدود 10 هزار نفر ساعت کار برای برگزاری این جشن در سطح استان انجام شد.

 

وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی استان بیشتر در بحث های خدماتی از این رویداد فرهنگی حمایت می کنند افزود: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد حمایت های خوبی را جهت برگزاری این مراسم از این کانون داشته اند.

 

مهدوی نژاد در پایان تصریح کرد: در مدت هفت سال برگزاری این جشن استان یزد توانسته است جزو سه استان برتر کشور قرار بگیرد.

شبستان
(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳) ۲۲:۱۹
https://news.masjed.ir/u/vb3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید