شنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۳ / ۲۳:۱۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۳۴۴۶
گزارشگر : سعیده محبی

توزیع ۵۰۰ جلد قرآن در بین مساجد مجری طرح تلاوت نور در یزد

:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، از توزیع ۵۰۰ جلد قرآن کریم در بین مساجد مجری طرح تلاوت نور استان خبر داد.

(شنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۳) ۲۳:۱۹

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور به عنوان یکی از ماندگارترین طرح های قرآنی کشور در مساجد استان گفت: این طرح در حال حاضر در بیش از یک هزار و 800 مسجد استان برگزار می شود.


وی افزود: تاکنون بیش از 14 هزار و 500 قرآن در بین مساجد مجری این طرح در استان توزیع شده است اما هنوز در بسیاری از مساجد با کمبود قرآن روبرو هستیم.


رستگاری از توزیع 500 جلد قرآن بین مساجد مجری این طرح خبر داد و اظهار داشت: این قرآن بین مساجدی که قبلا فرم در خواست قرآن خود را به دبیرخانه کانون های مساجد استان تحویل داده اند برحسب اولویت توزیع می شود.


وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری هرچه بهتر این طرح در مساجد گفت: نصب تابلوی طرح تلاوت نور، توزیع رحل قرآن، تهیه کارت شناسایی برای خادمان قرآنی، جذب حمایت های مردمی برای توسعه فعالیت های قرآنی مساجد و... از جمله این اقدامات می باشد.


رستگاری، تجلیل از خادمین طرح تلاوت نور را یکی دیگر از برنامه های انجام شده جهت گسترش این طرح در مساجد دانست و افزود: در این مراسم از 130 نفر از خادمان طرح تلاوت نور در استان تجلیل شد.
 

وی اضافه کرد: این طرح هم اکنون به صورت قرائت یک صفحه قرآن بعد از نماز عشاء، بیان ترجمه آیات تلاوت شده و تفسیر آیات منتخب توسط امام جماعت در مساجد در حال اجرا است.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان تصریح کرد: در بسیاری از مساجد استان جهت توجه نمازگزاران به آیات قرآن معنی فارسی آیات و بعضا تفسیر آیات خوانده شده نیز بیان می شود.

شبستان
(شنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۳) ۲۳:۱۹
https://news.masjed.ir/u/rrk
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید