یکشنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۳ / ۱۸:۵۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۳۲۹۸
گزارشگر : سعیده محبی

تصویب بندهایی از قانون نوسازی مساجد در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: کارگروهی در کمیسیون فرهنگی برای رسیدگی به امور مساجد تشکیل شد که در نتیجه آن طرحی تحت عنوان حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها شکل گرفت.

(یکشنبه ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۳) ۱۸:۵۹

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد،سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به جلسه عصر امروز یکشنبه 19 مردادماه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروهی در کمیسیون فرهنگی برای رسیدگی به امور مساجد تشکیل شد که در نتیجه آن طرحی تحت عنوان حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها شکل گرفت.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بعد از اینکه یک فوریت بودن این طرح در صحن علنی به تصویب رسید به کمیسیون ارجاع شد تا موارد آن بررسی شود که عصر امروز حدود 8 مورد آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
وی درباره کلیات این طرح خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر احداث، تجهیز و مکان یابی جهت احداث مساجد متولی ندارد و در هر نقطه ای که اهالی آن توان مالی داشته و دلسوز هستند، ممکن است مسجدی بنا کنند.
طاهری ادامه داد: از این رو بسیاری از مناطقی که توان مالی ندارند به تبع مسجدی هم ندارند و یا وقتی در حین ساخت مسجدبا مشکل مالی روبرو می شوند، کار بنا زمین می ماند از این رو لازم است که یک متولی قانونی وجود داشته باشد تا بتواند مشکلات مربوط به این حوزه را بررسی کند.

فارس
(یکشنبه ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۳) ۱۸:۵۹
https://news.masjed.ir/u/1crA
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید