چهارشنبه / ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۳ / ۲۰:۰۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۳۲۳۳
گزارشگر : سعیده محبی

اجرای طرح خادمان افتخاری در مساجد اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با همکاری کانون های مساجد طرح خادمان افتخاری نیز در بیش از ۷۲ مسجد استان اردبیل در حال اجرا است و در تمام اوقات روز مساجد به فضا ی تعاملی و حضور پرشور عموم مردم تبدیل شود.

(چهارشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۳) ۲۰:۰۷

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری در گفت و گویی اظهار کرد: اینکه در ساعات غیر اوقات شرعی مساجد و مکان های مذهبی همچون امامزاده بسته باشند و مسافران و گردشگران نتوانند اعمال واجب و مستحبی خود را در آن انجام دهند پسندیده و قابل قبول نیست و ما در نشست اخیر با هیئت امنای مساجد خواستیم تا نسبت به باز بودن مساجد در ارائه خدمات کیفی تر به گردشگران و مسافران اهتمام جدی داشته باشند.
وی بیان کرد: با همکاری کانون های مساجد طرح خادمان افتخاری نیز در بیش از 72 مسجد استان اردبیل در حال اجرا است که با به ثمر نشستن ابعاد مختلف این طرح سعی و تلاش بر این است تا در تمام اوقات روز مساجد به فضای تعاملی و حضور پرشور عموم مردم تبدیل شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل از ساماندهی هیئت امنای مساجد، بقاع متبرکه و امامزاده ها در سطح استان خبر داد و گفت: ما براساس طرحی که پیشنهاد کردیم بیشتر سعی و تلاشمان بر این است تا هیئت امنا و خادمان مساجد افراد با روحیه معنوی و نشاط اجتماعی باشند تا در جذب جوانان و نوجوانان نیز فعالانه عمل کنند چرا که حرکت انفعالی و دفع به جای جذب نمی تواند نارسایی ها را از بین ببرد.
مشهوری نظری از اجرای طرح مودت در اکثر امامزاده های استان خبر داد و افزود: در قالب این طرح تلاش بر این است تا زیباسازی، بهسازی و نوسازی فضاهای معنوی با کمک خود خیران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام شود تا از این طریق بتوانیم این فضاها را نیز مهیای حضور آحاد جوانان و نوجوانان کنیم.
وی تصریح کرد: مشکل و نقصی که امروز در این فرایند مشاهده می کنیم حکایت از یک نابسامانی مدیریتی در اداره امور مساجد دارد که این امر زمینه ساز برخی نارضایتی و عدم استقبال از مکان ها و فضاهای مذهبی شده که ضرورت دارد در رفع این آسیب ها حرکت های معقول و منطقی با راهبری درست هیئت امنا و خادمان مساجد و ریش سفیدان و پیشکسوتان انجام شود.

تسنیم
(چهارشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۳) ۲۰:۰۷
https://news.masjed.ir/u/uyv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید