دوشنبه / ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۳ / ۱۷:۵۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۳۱۸۸
گزارشگر : سعیده محبی

آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در مساجد قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین از ارائه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در مساجد شهر قزوین خبر داد.

(دوشنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۳) ۱۷:۵۴

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، سید محمد حسینی بعد از ظهر امروز (13 مرداد) در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قزوین برگزار شد، بیان کرد: از 11 تا 17 مرداد ماه هفته ملی مهارت و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای است که در همین راستا برنامه های مختلفی در این هفته اجرا می شود.
وی ادامه داد: تشکیل کارگاه های گذر مهارت یکی از این برنامه های هفته ملی مهارت است که در کانون های مساجد و پارک ها اجرا می شود که مهارت های فنی و حرفه ای در مسجد امام حسن عسگری (ع)، مسجد ولایت، مسجد امام خمینی (ره)،مسجد جواد الائمه و مسجد حضرت فاطمه زهرا ارائه می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین اضافه کرد: در این راستا تفاهم نامه ای با کانون ها مساجد داریم که فرصتی برای مهارت آموزی در مساجد برای نوجوانان و جوانان ایجاد می کنیم و آموزش رایانه، خیاطی و مراقبت و زیبایی به علاقمندان ارائه می شود.
وی افزود: این کار به آموزشگاه های آزاد ما سپرده شده است و بر اساس نیاز منطقه و استقبالی که می شود، کار آموزش در کانون مساجد صورت می گیرد و بیشتر نیز افراد در این آموزش ها، با مهارت ها آشنا می شوند.
حسینی اعلام کرد: همچنین در این هفته در پارک های الغدیر، پامچال و ملت از ساعت 20 تا 22 کارگاه های گذر مهارت را داریم که آموزش مهارت های فنی و حرفه ای برای علاقمندان صورت می گیرد.
وی عنوان کرد: نشست با مجمع نمایندگان استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین، دیدار با استاندار قزوین و تجلیل از نخبگان مهارتی، غبارروبی مزار شهدا، حضور در نماز جمعه و غیره از دیگر برنامه های هفته ملی مهارت است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین با اشاره به تعداد افراد آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه ای اظهار کرد: آموزش های ما در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی است که در مراکز آزاد و دولتی و به صورت ثابت، سیار و الکترونیکی( از راه دور) صورت می گیرد.
وی توضیح داد: در سال گذشته، در مراکز ثابت فنی و حرفه ای 3 هزار و 948 نفر مرد و 2 هزار و 250 نفر زن آموزش دیدند و در آموزشگاه های آزاد نیز 2 هزار نفر مرد و 9 هزار و 168 نفر زن آموزش های فنی و حرفه ای را گذراندند و در سال 92 در بحث آموزش قالیبافی 734 نفر آموزش دیدند و تعداد مجوزهای صادر شده نیز در بخش مشاغل خانگی 221 مورد بوده است.
حسینی اعلام کرد: در سه ماهه اول سال جاری نیز 2 هزار و 390 نفر شامل یک هزار و 546 نفر مرد و 844 نفر زن در مراکز ثابت آموزش دیدند و با توجه به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در جوار دانشگاه، روستا، زندان، پادگان و همچنین آموزش های استاد و شاگردی، 4 هزار و 456 نفر در مراکز دولتی آموزش های فنی و حرفه ای را گذراندند و در آموزشگاه های آزاد نیز یک هزار و 743 نفر آموزش دیدند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های ما در سال جاری، برگزاری مسابقه آزاد در حوزه مهارت های فنی و حرفه ای برای معلولان است که در استان قزوین 50 نفر ثبت نام کردند و در چهار رشته طراحی و گرافیک رایانه، کاربر ورد، خیاطی و کنده کاری روی چوب با هم رقابت خواهند کرد.

شبستان
(دوشنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۳) ۱۷:۵۴
https://news.masjed.ir/u/qis
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید