یکشنبه / ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۳ / ۲۲:۴۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۳۱۶۰
گزارشگر : سعیده محبی

همکاری استانداری در برگزاری روز جهانی تکریم مساجد

استاندار تهران با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی مساجد از همکاری استانداری برای برگزاری هرچه باشکوهتر این روز خبر داد.

(یکشنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۳) ۲۲:۴۸

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد،جلسه شورای امور مساجد با حضور استاندار تهران،معاون سیاسی و اجتماعی استانداری،رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد و معاونان وی و سایر اعضا برگزار شد.
استاندارتهران در این جلسه بر رسیدگی بیشتر به امور مساجد و به روز بودن ائمه جماعات در مساجد تاکید داشت و گفت: جذب جوانان در مساجد یکی از اهداف اساسی است و در ماه مبارک رمضان شاهد حضور جوانان به خصوص حضور فعال در غبار روبی و استقبال از ماه مبارک رمضان بودیم.
سیدحسین هاشمی با تاکید بر لزوم توجه به زیباسازی مساجد برای جذب مردم گفت: لازم است طرح هماهنگی میان همه مساجد استان در نظر گرفته شود تا به شکل یکپارچه زیباسازی مساجد در دستور کار قرار بگیرد.
استاندار تهران افزود: در تهران فقط دو مسجد وجود دارد که از نظر زیبایی ویژگی هایی دارد که مهمانان خارجی می توانند در آن حاضر شوند و لازم است با توجه بیشتر تعداد این مساجد بیشتر شود تا هم جذابیت داشته باشد و هم جوان با احساس شعف بیشتری به مساجد جذب شود.
وی اتحاد نظر میان هیات امنا،بسیج و ائمه جماعات را یکی از محورهای مهم در پیشرفت مساجد عنوان کرد و گفت: در برخی از موارد اختلاف نظر مانع رسیدگی به امور مساجد است به ویژه در شهرستان ها باید مورد توجه باشد و این موضوع تنها اختصاص به تهران ندارد.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش به بهره برداری از صحن شبستان حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال قبل قرار بود اولین صحن به نام حضرت زهرا(س) در 85 هزار متر مکعب و در 4 طبقه بهره برداری شود که پیشرفت ها خوب است و امیدواریم تا پایان سال 94 بهره برداری شود.
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی مساجد از همکاری استانداری برای برگزاری هرچه باشکوهتر این روز خبر داد.
در ادامه این جلسه اقدامات مساجد استان در ماه مبارک رمضان مورد ارزیابی اعضا قرار گرفت و معاونت برنامه ریزی و بودجه استانداری گزارشی از همکاری های استانداری با مساجد استان ارایه داد.
همچنین برای روز جهانی مساجد تصمیماتی گرفته شد و مقرر شد همایش بزرگی در استان تهران برای بزرگداشت این روز برگزار شود.
ساماندهی اعتبارات بخش دیگری از موضوع این جلسه بود که قرار شد اعتبارات بیشتری در جهت تکریم مساجد و رسیدگی به امور مساجد از جمله زیباسازی و تنظیف محیط آن از سوی استانداری در نظر گرفته شود.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد هم در این جلسه با بیان اینکه امسال دهه تکریم و غبارروبی مساجد با کیفیت بهتری برگزار شد، گفت: امسال اطلاع رسانی و فعالیت رسانه ها کمک زیادی کرد و اتفاقات متفاوتی رقم زد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری با ابراز خشنودی از همکاری صمیمانه استانداری تهران در حمایت از رسیدگی به امور مساجد گفت: شاهد همکاری و پیگیری های خوب استانداری در برگزاری دهه تکریم و امور مساجد هستیم که این موضوع از سوی فرمانداران در شهرستان ها قابل توجه است.
در این جلسه در گزارشی به کمک سه میلیارد تومانی به مصلی ها و مساجد بزرگ استان از سوی استانداری تهران اشاره شد.
همچنین در این جلسه لزوم بروز رسانی کتابخانه مساجد،توجه به ظاهر و محیط داخلی مساجد و رسیدگی به مساجد نیمه کاره استان از جمله اینکه 35درصد از مساجد غرب تهران نیمه ساخته است مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

(یکشنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۳) ۲۲:۴۸
https://news.masjed.ir/u/uue
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید