یکشنبه / ۵ اَمرداد ۱۳۹۳ / ۲۲:۵۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۳۰۸۳
گزارشگر : سعیده محبی

استقبال مسلمانان از اجرای گروه تواشیح ایران در مسجد جامع شهر پلویه

اجرای برنامه های گروه تواشیح بشارت اصفهان که با هماهنگی رایزن فرهنگی سفارت ایران در بلگراد به صربستان سفر کرده مورد استقبال مردم و مقام های مذهبی این شهر قرار گرفت.

(یکشنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۳) ۲۲:۵۸

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، در مراسم با شکوهی که شنبه شب در مسجد جامع شهر پلویه در شمال مونته نگرو برپا شد، ˈفوآد چکیچˈ معاون رییس العلمای مونته نگرو و همچنین شماری از علمای برجسته منطقه و جمعی از مردم روزه دار این کشور حضور داشتند.
دراین مراسم معنوی، پس از اقامه نماز جماعت مغرب یکی از اعضای گروه تواشیح بشارت اصفهان به تلاوت آیاتی کلام الله مجید پرداخت و در ادامه اعضای گروه نیز چندین قطعه از سروده های روحانی در زمینه های قرآنی و ابیات و اشعاری در مدح و منقبت پیامبر اکرم(ص) و همچنین در فضیلت شب بلند مرتبه قدر همخوانی کردند. 
بر اساس قول مشهور در میان مسلمانان منطقه پلویه مونته نگرو و بنا به گفته معاون رییس العلمای این کشور، تار مویی از حضرت رسول(ص) توسط یکی از سلاطین عثمانی حدود 500 سال پیش به مسجد این شهر هدیه شده است. 
این تارمو همه ساله در بیست و هفتمین شب از ماه مبارک رمضان همراه با آیین خاصی در معرض دید عموم علاقمندان قرار می گیرد. 
گروه تواشیح بشارت اصفهان تاکنون برنامه های متنوعی را در مسجد بایرکلی بلگراد صربستان و همچنین در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برای ایرانیان و شیعیان صربستانی اجرا کرده اند.

ایرنا
(یکشنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۳) ۲۲:۵۸
https://news.masjed.ir/u/vht
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید