شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۳ / ۱۹:۲۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۲۶۹۷
گزارشگر : سعیده محبی

تاسیس۲۰۰ کانون فرهنگی هنری جدید در مساجد هرمزگان

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از تاسیس ۲۲۰ کانون فرهنگی هنری جدید تا پایان مرداد ماه در مساجد این استان خبر داد.

(شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳) ۱۹:۲۲

به گزارش پرتال مرکزرسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در بندرعباس از تاسیس 220 کانون فرهنگی هنری جدید تا پایان مرداد ماه در مساجد این استان خبر داد.
 

وی افزود: سهمیه ابلاغی امسال ستاد عالی برای راه اندازی کانون فرهنگی هنری در استان 220 باب پیش بینی شده بود که تا کنون پرونده بیش از 110 مسجد متقاضی تکمیل و به مرکز ارسال شده است.
 

حجت الاسلام پهلوانی ادامه داد: پیش بینی می شود تا یک ماه آینده سهمیه ابلاغی ستاد عالی در استان هرمزگان به صورت صد درصد تکمیل شود.
 

وی افزود: سرانه هر کانون جدید التاسیس 11 میلیون ریال در نظر گرفته شده است که در مجموع 2 میلیارد و 420 میلیون ریال به 220 کانون اختصاص می یابد.
 

این مقام مسئول در ادامه همچنین از واریز سه میلیارد و 150 میلیون ریال سرانه به 525 کانون فعال استان خبر داد و عنوان کرد: سهمیه هر کانون شش میلیون ریال است.
 

وی اضافه کرد: 390 کانون روستایی نیز علاوه بر سرانه یاد شده، مبلغ یک میلیون ریال مازاد دریافت می کنند.
 

به گفته پهلوانی؛ 850 میلیون ریال اعتبار نیز برای اجرای برنامه های 17 کانون تخصصی در استان در نظر گرفته شده است.
 

وی افزود: تا پایان سال 93 شمار کانون های تخصصی استان هرمزگان به 19 باب افزایش خواهد یافت.
 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر 26 خانه نور در استان وجود دارد که تا آخر سال جاری تعداد آنها به 37 باب می رسد.
 

وی گفت: سرانه امسال هر کدام از خانه های نور 2 میلیون ریال است که به حساب آنها واریز می شود.
 

پهلوانی تعداد خانه های فرهنگ دیجیتال در هرمزگان را هشت باب ذکر و بیان کرد: سهمیه امسال استان سه باب خانه فرهنگ دیجیتال است که برای تجهیز و راه اندازی به هر خانه 48 میلیون ریال اختصاص می یابد.
 

وی افزود: هم اینک 2 کانون فرهنگی هنری در دانشگاه های استان راه اندازی شده که تا پایان امسال به پنج باب افزایش خواهد یافت.
 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان شمار کانون های فرهنگی هنری مصلی در هرمزگان را شش باب اعلام کرد و گفت: تا کنون ستاد نماز جمعه، مصلی بندرعباس و قشم درخواست تاسیس کانون داشته اند که با تاسیس آنها، تعداد کانون های مصلی در استان به 9 باب می رسد.
 

وی تصریح کرد: همزمان با توسعه کمی کانون ها، به کیفیت فعالیت های این مراکز نیز توجه ویژه صورت گرفته است و برگزاری برنامه های مستمر فرهنگی، هنری، آموزشی و اردویی متعدد گواه این مدعاست.

شبستان
(شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳) ۱۹:۲۲
https://news.masjed.ir/u/vEc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید