جمعه / ۲۱ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۲۶۳
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

گردهمایی آموزشی اعضای هیئت امنای مساجد درگز برگزار شد

(جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱) ۱۳:۰۵
مسئول امور مناطق و شهرستانهای مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان صبح پنجشنبه در این جلسه بیان کرد: ای مردم تقوای الهی را در تعظیم نعمتهای خدا رعایت کنید و با نا شکری و معصیت آنها را از خود دور مگردانید و بدانید هیچگونه شکری بعد از ایمان بخدا و اعتقاد به رسالت نبی اکرم و گرامیداشت اولیای الهی نزد خدا بالاتر از خدمت و کمک به مردم برای حرکت و رسیدن به بندگی خداوجود ندارد.
حجت الاسلام حسن واعظ حسینی افزود: خدمت  در مسجد از جمله این فعالیتهای مقدسی است که دست اندرکاران مسجد، اعم از امام جماعت، هیئت امناء، خدام به آن اشتغال دارند واین نعمت را با شکرگزاری کرد.
وی با اشاره به لزوم آبادانی مسجد و تاکید بر اینکه آبادی مسجد به معنی حضور هر چه بیشتر و بهتر مومنین در نمازهای جماعت و رونق مسجد است افزود: ترغیب و تشویق همگانی توسط دست اندرکاران مسجد برای حضور بیشتر مردم در مساجد مخصوصا توجه به حضور نسل جوان و توجه به برخوردهای مهربانانه و مشفقانه به این گروه باید جزء فعالیتهای مساجد قرار گیرد.
وی با اشاره به فرمایش رسول اکرم که فرمودند "آنگاه که، آفتها از آسمان فرو می بارد فقط اهل مسجد از این آسیبها و بلاها در امان هستند" بیان کرد: برای جذب جوانان باید از طریق کانونها، فعالیتهای بسیجی و حتی در صورت امکان ایجاد کلاسهای آموزش علوم پایه برای دانش آموزان در مساجد بهره گرفته شود.
وی با اشاره به جایگاه امور مساجد و مسئولیت امام جمعه شهر به عنوان مدیر امور مساجد شهرستان افزود: مدت فعالیت هیات امناء سه سال است و ادامه آن بستگی به رضایت از فعالیتهای آنان دارد.
وی افزود: دستورالعملها و وظایف هر یک از دست اندرکاران مساجد تعیین و ابلاغ شده و کارآیی و زمینه های فعالیتهای مسجد نیز در آن آمده است.
وی فعالیتهای عبادی مسجد را نماز، دعاها و ذکر خدا دانست و افزود: کارکرد آموزشی مسجد نیز کلاسهای قرآن، نهج البلاغه، حدیث و اخلاق است.
وی فعالیت تربیتی مسجد را نیز جلسات سخنرانی، آداب و معاشرت و  کارکرد فرهنگی این مراکز را نیز ارتباطات،دید و بازدیدها،اطلاع از احوال نمازگزاران و کمکها و مساعدتهای اجتماعی عنوان کرد.
وی کارکرداجتماعی مساجد را اطلاع از اوضاع و احوال افراد جامعه از یکدیگر، کمک به نیازمندان وصندوق های قرض الحسنه ذکرکرد.
وی سپس به عدم اذیت و آزار مردم  در مساجد از طریق صداهای بلندگوهاو احترام به همسایگان اشاره کرد و افزود: مسجد باید مایه آرامش روح، جان و جسم افرادجامعه باشد از هرگونه کاری که موجب آزار مردم است باید بپرهیزید.
وی با تاکید بر احیای اقامه نماز صبح در مساجد اظهارکرد: برای اقامه نماز جماعت حتما باید درب مساجد باز باشد.
(جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱) ۱۳:۰۵
https://news.masjed.ir/u/wlz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید