یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۲۳۰
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

نباید شاهد غربت و انزوای مساجد باشیم

(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱) ۱۲:۰۸
نورمحمدی صبح دوشنبه در جمع فعالان کانون های فرهنگی ایوانکی در محل مسجد جامع این شهر گفت: هم اکنون تعداد ۲۱ کانون مسجد در شهرستان های گرمسار و آرادان تاسیس شده است.
وی ضمن تاکید بر نظارت به نحوه اجرا و پیگیری برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد، گفت: نحوه اجرای همه برنامه های آئین نامه ای و ابلاغی به این کانون ها در طول سال پیگیری، ارزیابی و نظارت می شود.
وی همچنین خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر مسئولین کانون های فرهنگی و هنری مساجد با ائمه جماعات مساجد شد و تصریح کرد: نباید شاهد غربت و انزوای مساجد باشیم.
رابط کانون های مساجد شهرستان گرمسار و آرادان نیز در این برنامه گفت: فعالان کانون های فرهنگی، هنری با احیای کارکرد های مساجد زمینه جذب افراد به مسجد و در نتیجه تقویت نگرش مثبت مردم نسبت به موقعیت و جایگاه مسجد را فراهم کنند.
حسن آخوندی با تاکید براینکه عمران معنوی مساجد آثار و برکات مادی و معنوی را در پی دارد، خواستار احیای سنت های ناب منطقه ای و بومی توسط نیروهای جوان در مساجد شد.
وی ضمن تشریح نقش مساجد در شکل گیری و استحکام جامعه اسلامی، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی در صدد است تا فلسفه تلاش انسان جهت به کمال رسیدن را از ذهن جوانان پاک کند.
رابط کانون های مساجد شهرستان گرمسار و آرادان در پایان، یکی از کارکردهای کانون های فرهنگی مساجد را انجام کارهای مطالعاتی و پژوهشی دانست.
(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱) ۱۲:۰۸
https://news.masjed.ir/u/1cId
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید