سه شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۱:۳۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۲۲۸۹
گزارشگر : سعیده محبی

برپایی جشنواره انیمیشن تولید اعضا کانون مساجد در نمایشگاه قرآن

قائم مقام نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: امسال برای نخستین بار شاهد برپایی جشنواره انیمیشن در نمایشگاه قرآن از میان انیمیشن های تولیداعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران هستیم.

(سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳) ۲۱:۳۲

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، ضرغامی؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و قائم مقام نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران برخی از برنامه های بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را تشریح کرد و گفت: فعالیت های هنری نمایشگاه در سال جاری به معاونت هنری وزارت ارشاد واگذار شده است چرا که در اصل این معاونت متولی فعالیت های هنری کشور در طول سال می باشد.
وی افزود: امسال سه حوزه هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی و هنرهای مدرن در بخش هنری نمایشگاه فعالیت می کنند. همچنین گنجینه موزه هنرهای معاصر که عمدتا شامل مضامین قرآنی می باشد در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در معرض دید عموم قرار می گیرد.

 

ضرغامی تصریح کرد: با توجه به گسترش و رونق هنرهای مدرن در سال های اخیر این حوزه نیز به بخش هنری نمایشگاه افزوده شده است که در همین راستا 80 کار مفهومی به کمیته مربوطه ارسال و از میان آنها 12 کار برای ارایه در نمایشگاه انتخاب شد.

قائم مقام نمایشگاه بین المللی قرآن تاکید کرد: امسال برای نخستین بار شاهد برپایی جشنواره انیمیشن در نمایشگاه هستیم. آثار این جشنواره از میان انیمیشن های تولید شده توسط اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران انتخاب شده است. با توجه به اینکه یک هزار و 37 کانون فرهنگی و هنری مساجد در تهران وجود دارد مسابقه ای در رابطه با تولید انیمیشن های مرتبط با معارف قرآن در میان این کانون ها برگزار و تولیدات برتر به جشنواره انیمیشن نمایشگاه راه پیدا کرد.

 

وی افزود: بخش بین الملل نمایشگاه امسال نیز به سازمان فرهنگ و ارتباطات واگذار شده است که این سازمان به واسطه رایزنان فرهنگی کشور، پژوهشگران ، هنرمندان و صاحب نظران سایر کشورهای اسلامی را برای حضور در نمایشگاه دعوت می کند و آنها در بازه زمانی ده روزه در نمایشگاه حاضر می شوند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات و آمار موجود تا کنون سی مهمان از 12 کشور جهان برای حضور در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اعلام آمادگی کرده اند.
 

شبستان
(سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳) ۲۱:۳۲
https://news.masjed.ir/u/oZr
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید