دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۳:۲۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۲۲۶۶
گزارشگر : سعیده محبی

توجه به ظواهر مساجد را از رسالت بنیادین منحرف می کند

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه هم اکنون عمران مساجد بیشتر معطوف به شکل و ظاهر ساختمان و معماری است، گفت: توجه بیش از اندازه به ظواهر مساجد را از رسالت بنیادین منحرف می کند.

(دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳) ۲۳:۲۴

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام میکائیل مقدسی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه افتتاحیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری شهرستان نیر افزود: این زنگ خطری برای مسئولان است.

وی اضافه کرد: عمران مساجد با رسالت تبلیغ دین اسلام به وجود آمد اما در عصر حاضر کارکرد مسجد به صورت انحرافی تغییر کرده و بیشتر به شکل و ظاهر ساختمان توجه می شود در صورتی که باید به مباحث محتوای بخصوص در نماز جماعت، فرهنگی و آموزشی معطوف باشد.

امام جمعه نیر با بیان اینکه در مساجد باید معارف دین تبیین شود، تصریح کرد: مساجد از نظر ساخت تکمیل و زیبا هستند، ولی در مباحث هدایت و تبلیغ کمرنگ تر از گذشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مساجد صدر اسلام تمام کارهای وزارتخانه ها حاضر را در انجام می داد، یادآور شد: تمام سیاست های و خط مشی ها و حتی برنامه ریزی برای جنگ در مساجد انجام می شد و در دوران انقلاب نیز سازماندهی، مدیریت و پشتیبانی از مساجد طرح ریزی می شد.

مقدسی نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را در رونق بخشی به فعالیت های فرهنگی و آموزشی مساجد را پر اهمیت خواند و ادامه داد: این کانون ها باید در عمران فرهنگی مساجد نقش اساسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری ظرفیت تحرک مساجد را دارند، عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری توان فکری، علمی، فرهنگی و محتوای بالایی دارند و این رویکرد مدیران برای فعال کردن مساجد باشد.

مقدسی با اشاره به اینکه خط فکری بکر و سمت و سو دادن از نیازهای مساجد است، گفت: مردمی کردن کانون ها فرهنگی هنری در مساجد ضروری است.

وی با بیان این مطلب که کانون ها به صورت مقطعی فعالیت نکنند، یادآور شد: فعالیت کانون ها در زمان تابستان و اوقات فراغت به صورت مطقعی اشتباه است و برنامه ریزی باید طوری باشد که در طول سال فعالیت های فرهنگی ادامه یابد.

مهر
(دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳) ۲۳:۲۴
https://news.masjed.ir/u/w15
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید