یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۳:۵۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۲۲۴۳
گزارشگر : سعیده محبی

افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانونهای مساجد فردوس برگزار شد

افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانونهای فرهنگی هنری فردوس با حضور کارشناسان دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی، رئیس فرهنگ و ارشاد فردوس و جمعی از مدیران کانونها برگزار شد.

(یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳) ۲۳:۵۶

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی (25 خرداد) در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت شهرستان فردوس اظهار داشت: به کار بردن عناوین مختلف برای مقوله فرهنگ توسط مقام معظم رهبری، نشان از اهمیت جایگاه این مهم در ابعاد زندگی انسان و اجتماع دارد.


محمدرضا نخعی پور با اشاره به نامگذاری امسال به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" افزود: اگر فرهنگ درست شود، مابقی عرصه ها اعم از اقتصاد و سیاست درست می شود.


وی با اشاره به افزایش نرم افزارهای ارتباطی در فضای مجازی اذعان کرد: دشمن از طریق فضای مجازی درصدد ورود به خانواده و ضربه زدن به کانون گرم خانواده است.


کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی، دشمن فشار وارد کرده و مردم ایران ایستادگی کردند و همچنین در حوزه مسائل سیاسی و انرژی هسته ای دشمن با شکست مواجه شد ولی تنها در حوزه فرهنگ، دشمن توانست ورود پیدا کند.


وی مساجد را امن ترین، بهترین و معنوی ترین مکان برای جذب جوانان دانست و گفت: فضای مسجد تاثیرگذار است و این مهم نقش مهمی در هدایت و سعادت جوانان دارد.


نخعی پور هنر مدیران کانونهای فرهنگی هنری را جذب حداکثری جوانان به مساجد ذکر کرد و افزود: باید جذب به مساجد از سن کودکی انجام شود.


وی غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را از مهمترین وظایف کانونهای مساجد ذکر کرد و ادامه داد: باید از لحظه لحظه اوقات فراغت استفاده بهینه شود.


اسماعیل رهنی محبوب، رئیس فرهنگ و ارشاد فردوس نیز در این جلسه گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید زمینه رشد و شکوفایی جوانان و نوجوانان را فراهم کنند.


وی از وجود 22 کانون در سطح شهرستان فردوس خبر داد و افزود: کانونها با برگزاری برنامه های جذاب و مفید، باید زمینه جذب جوانان را فراهم کنند.


گفتنی است، در پایان تفاهم نامه اوقات فراغت سال 93 بین مدیران کانونهای فرهنگی هنری شهرستان فردوس و دبیرخانه کانونهای مساجد استان منعقد شد.

شبستان
(یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳) ۲۳:۵۶
https://news.masjed.ir/u/1cuV
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید