چهارشنبه / ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۹:۲۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۲۰۰۸
گزارشگر : سعیده محبی

آیت الله شبستری:کانون های مساجد باید به امکانات روز مجهز شوند

امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای روز نسل جوان در کانون های مساجد گفت: کانون‌ها در ایام اوقات فراغت با برگزاری برنامه های متنوع زمینه ساز جذب جوانان به مسجد می شوند.

(چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳) ۱۹:۲۸

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر فعال شدن کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام اوقات فراغت گفت: فصل تابستان و ایام اوقات فراغت بهترین زمان برای برنامه ریزی برای جذب جوانان و نوجوانان به کانون های فرهنگی هنری مساجد است بنابراین کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با برگزاری برنامه های جذاب در این ایام زمینه ساز جذب نوجوانان و جوانان به این مراکز که در جوار مساجد فعالیت دارند باشند.
 وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران صبغه فرهنگی دارد و لازم است اقدامات و برنامه های فرهنگی نیز در این ایام در دستور کار باشد به ‌ویژه اینکه امسال که سال فرهنگ نامگذاری شده است مسئولیت در این زمینه سنگین تر می شود و نهادها، دستگاه ها و متولیان فرهنگی باید در قبال موضوع فرهنگ برنامه‌ریزی گسترده ای داشته باشند.
 وی با تاکید بر برآورده کردن نیازهای روز نسل جوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خاطر نشان کرد: از جمله برنامه هایی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جوانان و نوجوانان باید مورد توجه قرار گیرد، برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان، برگزاری دوره های آموزش رایانه، انجام فعالیت های پژوهش محور، برنامه‌های ورزشی و کلاس های عقیدتی و تفسیر قرآن است زیرا که برگزاری این دوره ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز جذب و نگهداشت جوان در مسجد می شود.
 آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیئت امنای مساجد و ائمه جماعات مساجد باید برای ایام اوقات فراغت برنامه ریزی داشته باشند.
 امام جمعه تبریز تصریح کرد: امروز دشمن با راه اندازی گسترده شبکه های ماهواره ای و پخش برنامه های مستهجن تلاش در سوق دادن جوانان به برنامه های مغایر با فرهنگ و دین ما دارند و در حال حاضر برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن امکان راه اندازی شبکه‌های گسترده همانند آنها را نداریم از همین رو مراکز دینی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به امکانات روز مجهز شوند تا زمینه جذب و گرایش جوانان به مساجد شوند.

شبستان
(چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳) ۱۹:۲۸
https://news.masjed.ir/u/1crJ
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید