یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۲:۲۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۱۹۵۷
گزارشگر : سعیده محبی

برگزاری جشن های اعیاد شعبان در کانون های مساجد همدان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، از برگزاری جشن های اعیاد شعبان در کانون های مساجد این استان خبر داد.

(یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳) ۲۲:۲۲

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، هادی فیض منش، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: به مناسبت سوم، چهارم، پنجم، یازدهم و پانزدهم شعبان به ترتیب میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حضرت امام سجاد(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قائم(عج)، جشن هایی در کانون های مساجد برگزار می شود.

 

وی افزود: در این جشن ها برنامه های شاد و متنوعی هم چون مولودی خوانی، سخنرانی و مسابقه با حضور اقشار مختلف مردمی به ویژه جوانان در نظر گرفته شده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشن‌ها ارتقای سطح شادابی و نشاط در بین عموم مردم به ویژه نسل جوان است، بیان کرد: در این جشن‌ها برنامه‌های مختلفی اجرای می شود.

 

فیض منش آشنایی نسل جوان با سیره ائمه معصوم(ع) را هدف برگزاری جشن های شعبانیه عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کانون های مساجد و فضای معنوی که در آنها وجود دارد، بهتر می‌توان فرهنگ دینی و مذهبی را ترویج داد.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺮدم ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺧﻮدﺟﻮش در ﺑﺮﮔﺰاری ﺟﺸﻦ ھﺎی ﻧﯿﻤﻪ ﺷﻌﺒﺎن ﻣﺸﺎرﮐﺘﯽ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮ دارﻧﺪ، اﻓﺰود: در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ھﺎی ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺳﻌﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺘﻮا، ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬاری و اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎی ﺷﺎداﺑﯽ و ﻧﺸﺎط ﺗﻮﺟﻪ ای وﯾﮋه ﺷﻮد.

 

وی ﯾﺎدآور ﺷﺪ: ﻣﺎه ﺷﻌﺒﺎن ﻣﺎھﯽ اﺳﺖ ﺳﺮﺷﺎر از ﯾﺎد ﺧﺪا و ذﮐﺮ ﺻﻠﻮات و ﺷﺐ زﻧﺪه داری و مقدمه ای  برای ورود به ماه مهمانی خدا ماه مبارک رمضان است.

شبستان
(یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳) ۲۲:۲۲
https://news.masjed.ir/u/vsq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید