دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۱۸۴
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

حضور جوانان در مسجد با وعظ پررنگ نمی شود/نیازمند ساختاری جوان پسندیم

(دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱) ۱۱:۰۰

حجت الاسلام محمدجواد ابوالقاسمی، معاون بین الملل سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت) با اشاره به محورهای پیام مقام معظم رهبری به بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز گفت: محور اول در پیام رهبری به بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز تشکر از اقدامات صورت گرفته در زمینه نماز بود.

وی با بیان اینکه رهبری در محور دوم پیامشان به عدم رضایتمندی و کافی نبودن اقدامات صورت گرفته در حوزه نماز اشاره کردند، بیان کرد: در بخش سوم پیام رهبری به اجلاس سراسری نماز مقام معظم رهبری، خواستار عزم جدی در زمینه انجام اقدام تاثیرگذار شدند.
 
استاد حوزه علمیه افزود: حضور در صفوف نمازهای جماعت و مسجد به ویژه در میان جوانان که نسلی تجربه گرا هستند با وعظ و نصیحت، پررنگ نمی شود و نمی توان با نصحیت و موعظه جوانان را به مسجد جذب کرد بلکه باید آنها را از نزدیک با کارکرد مسجد آشنا و ارتباط آنها را با امام جماعت تقویت کرد. جوانان باید مسجد را برطرف کننده بخشی از خلاء های روحیشان بدانند و بدانند بخشی از مشکلات زندگیشان در مسجد برطرف می شود.

حجت الاسلام ابوالقاسمی ادامه داد: اگر خواستار حضور پر رنگ جوانان در مساجد هستیم باید کارکرد معنوی و مادی مساجد تقویت شود به گونه ای که جوان احساس کند با حضور در مسجد خیر و برکت نصیبش می شود و اینگونه برداشت شود که با حضور در مسجد، امام جماعت با رفتار و کردارش نیازهای معنوی و مادی او را تامین می کند و نشاط و معنویت به او می بخشد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: متاسفانه مساجد ما در حال حاضر به گونه ای نیستند که بتوانند جوان را به خود جذب کنند در حالی که مسجد خانه خدا است و در مسجد باید خداوند تمجید شود ولی جوانی که در مسجد حضور می یابد با برخوردهای متفاوت از ارکان مسجد مواجه می شود و از فضای موجود در مسجد احساس آرامش نمی کند.

معاون بین الملل سازمان سمت با تاکید بر تنظیم ساختار مساجد به شکل جوان پسند، ادامه داد: تمام ارکان مسجد باید دست به دست هم دهند تا جاذبه مساجد افزایش یابد. آن طور نیست که بگوییم اگر یک بخش از مشکلات مسجد رفع شود تمام مشکلات حل می شود. بنابراین اگر می خواهیم مساجد همان کارکرد مساجد صدر اسلام را داشته باشند باید پیام رهبری به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز سرلوحه همگان قرار گیرد و عملیاتی شود تا مشکلات مساجد رفع شود.

(دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱) ۱۱:۰۰
https://news.masjed.ir/u/vv3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید