جمعه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۱۷۷
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

راهپیمایی نمازگزاران تهرانی در محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)

(جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱) ۱۰:۴۳

در آغاز این راهپیمایی پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، پیام مقام معظم رهبری در محکومیت اهانت اخیر به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) قرائت شد.

نمازگزاران در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ای امت محمد (ص)، به پا خیز»، «اهانت و جنایت، ویژه کافران است»، «ما بنده خدا و حق‌ شناسیم، از دشمن خدا نمی‌هراسیم»، «ما ملت مسلمان، در راه دین فداییم»، «الله اکبر»، «سکوت در برابر اهانت، خیانت است، خیانت»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «جانم به فدایت یا مهدی (عج)»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و تصاویری از مقام معظم رهبری و کاریکاتورهایی از رییس‌جمهور آمریکا و پرچم‌های «یا مهدی ادرکنی» و «حزب‌الله»، این اقدام موهن را محکوم کردند.

راهپیمایان همچنین پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

در ادامه این راهپیمایی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهانت اخیر آمریکا و صهیونیسم به اسلام با اشاره به آیات قرآن گفت: باید به این نکته توجه کرد که آنچه آنها در قالب فیلم‌ها و کاریکاتورها به نمایش می‌گذارند، ناشی از کینه‌ای است که در دل آنهاست و بسیار فراتر از آن چیزی است که ما می‌بینیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان تصریح کرد: دلیل اراده آنها در اینکه می‌خواهند با اعمال زشتشان چهره نورانی اسلام را این‌گونه نشان دهند، این است که آنها دریافته‌اند دین اسلام بر همه ادیان سایه خواهد افکند و آنها دین حقیقت را در قالب بیداری اسلامی و موفقیت‌های جمهوری اسلامی دریافته‌اند و بیش از پیش دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم افزود: آنها بر اساس انگیزه استکباری، خودبرتری، مکر و توطئه‌های زشت خود وارد صحنه می‌شوند اما همانگونه که قرآن می‌فرماید این سنت الهی است و از آغاز تا پایان بوده و قابل تغییر نیست و اسلام پیروز خواهد شد.

در این هنگام مردم شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: از نتایجی که پس از این جنایت‌ها به دست آمده است، می‌توان به این نکته اشاره کرد که مردم دنیا می‌فهمند ما به عنوان مسلمان و بنابر تعالیم اسلامی بدون وضو دست بر نام‌های الهی نمی‌گذاریم و احترام خاصی برای انبیای الهی به خصوص موسی (ع) و عیسی (ع) قائلیم؛ در حالی که آنها با وجود ادعای یهودیت و مسیحیت، جنایتکاران ضد بشریت، ضد موسی و ضد عیسی هستند. آنها به پیامبر اکرم (ص) که برتر کائنات است، خیانت کرده‌اند و این خیانت چیزی جز رسوایی برای آنها به بار نخواهد آورد.

رحیمیان خاطرنشان کرد: از نتایج دیگر اهانت اخیر به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) بیدارتر شدن ملت‌های مسلمان است. آنها که همچنان به دنیای غرب و آمریکا دل بسته‌اند و آنها که در روز عاشورا اهانتی مشابه را در همین کشور مرتکب شدند و شعار "نه غزه، نه لبنان" سر دادند، امروز چهره استکبار جهانی، آمریکا و غرب را بیش از هر روز دیگری مشاهده کردند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری یادآور شد: همان‌گونه که رهبر عزیزمان فرموده است، راهی جز شکست برای آمریکا، ابرطاغوت‌ها و صهیونیسم در صحنه زمین وجود ندارد و قطعا پیروزی نزدیک است. اسلام، حقایق قرآن و نام پیامبر اکرم (ص) بیش از گذشته بلندتر و رفیع‌تر خواهد درخشید و حقیقت اسلام بر همگان آشکار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پس از سخنرانی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، بیانیه‌ پایانی این راهپیمایی به شرح زیر قرائت شد:

«مثلت شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم بین‌الملل، در تلاشی مذبوحانه و در ادامه سیاست اسلام‌هراسی برای جبران حقارت‌های ناشی از شکست‌های پی‌ در‌ پی از جبهه عظیم بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و جهان، سرنگونی رژیم‌های وابسته‌ به قدرت‌های مستکبر و انزوای بیش از حد آمریکای ام‌الفساد قرن و متحدانش در سراسر جهان و برپایی قیام‌های مردمی در کشورهای مصر، لیبی، تونس و بحرین و به زیر کشیدن حکام خودکامه و وابسته به غرب به‌دست مردم و به پا کردن حکومت‌های اسلامی و برخاسته از آرمان‌های بشریت و فطرت پاک انسانی، مقدسات اسلام را بار دیگر مورد هجمه ناجوانمردانه و شنیع خود قرار داد و باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک و عواطف مقدس انسان‌های آزاده و مسلمانان در سراسر جهان شد.

دستان پلید و آلوده صهیونیسم به سرکردگی آمریکای ام‌الخبائث، این‌بار از آستین مزدوری آمریکایی ـ صهیونیستی بیرون آمده و با ساخت و پخش فیلمی سراسر توهین‌آمیز علیه ساحت مقدس پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم خباثت خویش را به ‌‌نهایت رسانده‌اند.

اینک ما مسلمانان ایران همگام و همصدا با سایر مسلمانان در بلاد اسلامی و تمام آزادگان جهان، به‌پامی‌خیزیم و در تظاهرات سراسری خود، ضمن محکومیت شدید این اقدام وقیحانه و زشت نظام سلطه، نفرت و انزجار خود را از این‌گونه اهانت‌های گستاخانه فریاد می‌زنیم و این ضایعه تاسف‌بار را محضر مبارک حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و امت بزرگ اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

ما تظاهرکنندگان، انتشار فیلم‌‌های موهن و ضداخلاقی از این دست را مایه ننگ عاملان و طراحان اصلی این نقشه پلید یعنی آمریکای جنایتکار و متحدانش می‌دانیم و به آنان گوشزد می‌کنیم که این‌گونه جسارت‌های غیر اخلاقی و ضد انسانی، نمی‌تواند جلوی صدور پیام مودت، رحمت و صلح و دوستی اسلام را بگیرد و ذره‌ای از عظمت و نورانیت مقام رفیع و جایگاه برجسته پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم بکاهد؛ بلکه این‌گونه اقدامات ضد دینی، موجب اتحاد و انسجام هر چه بیشتر امت رسول‌الله (ص) می‌شود و دستان تا مفرغ غرق در خون انسان‌های پاک و بی‌گناه را رو می‌کند و چهره کریه‌المنظر دشمنان بشریت (صهیونیسم امریکایی) را افشا می‌کند.

در پایان، ملت غیور و محمدی ایران اسلامی، ضمن محکومیت شدید این‌گونه اقدامات خصمانه و غیرمنطقی از دولت آمریکا می‌خواهد تا از تمام مسلمانان جهان عذرخواهی رسمی داشته باشد و از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر، به‌ویژه سازمان ملل متحد، سازمان همکاری‌های اسلامی و سران جنبش عدم تعهد می‌خواهد تا موضعی واحد اتخاذ کنند و با اتخاذ تصمیمات جدی و اقدامات کاربردی و اجرایی، این اقدام شنیع را محکوم کنند، عاملان آن را تحت سخت‌ترین پیگیردهای بین‌المللی قرار دهند و از تکرار چنین جنایت‌هایی جلوگیری کنند و همچنین از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد تا با موضعی مشخص و روشن در واکنشی مناسب و به‌جا، این موضع را در مجامع بین‌المللی تا حصول نتایج راهگشا در از بین بردن این‌گونه اهانت‌های گستاخانه پیگیری کند.»

به گزارش ایسنا، راهپیمایان پس از قرائت بیانیه‌ پایانی با خواندن دعای فرج به تظاهرات خود پایان دادند.

(جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱) ۱۰:۴۳
https://news.masjed.ir/u/1cIC
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید