یکشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۰:۱۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۱۷۶۰
گزارشگر : سعیده محبی

بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) در مساجد آبیک

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مساجد این شهرستان خبر داد.

(یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳) ۲۰:۱۲

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی ظهر امروز در دومین جلسه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام و 15 خرداد شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: به ائمه جماعات شهرستان آبیک ابلاغ شده است که با همکاری هیئت امنا و پایگاه های بسیج در مساجد مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل (ره) برگزار شود.
وی از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام و 15 خرداد در مسجد ولی عصر (عج) شهر آبیک خبر داد و افزود: این مراسم ساعت 11:30 با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان شهرستان آبیک آغاز شده و پس از سخنرانی، مداحی و نیز اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به پایان می رسد.
این مسئول ادامه داد: استقبال شش میلیون نفری مردم از امام (ره) در 12 بهمن ماه 57 و بدرقه 11 میلیون نفری آنان در مراسم تشییع پیکر ایشان بیانگر این است که امام راحل در دل مردم جای دارد و هنوز هم که 25 سال از رحلتشان گذشته است، مردم امام را فراموش نکرده اند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک بیان کرد: در راستای تحقق راهبرد سال مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» روحانیانی از شهرستان آبیک به همراه کاروان های امام راحل عازم مرقد بنیان گذار انقلاب می شوند.
حسینی اضافه کرد: امام راحل در سال 57 انقلاب را به ثمر رساند و سکان دار آن شد اما پس از ارتحال ایشان مقام معظم رهبری پا جای پای ایشان نهاده و انقلاب را به پیش برده است.
وی عنوان کرد: انقلاب کردن آسان اما نگه داشتن انقلاب بسیار دشوار است و همه آحاد جامعه باید نسبت به بقای انقلاب اهتمام ورزند.
این مسئول افزود: خدا در همه زمینه ها انسان را امتحان می کند و امروز انقلاب اسلامی نیز در امتحان سخت تحریم ها به سر می برد.
حسینی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) به همراه یارانش به مدت سه سال در شعب ابیطالب محاصره اقتصادی دشمنان را تحمل کردند تا دین و اسلام حفظ شود و پایدار بماند که مطلوب است مردم نیز به این الگو تأسی کرده و با تحمل تحریم ها دشمنان را به زانو درآورند.

فارس
(یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳) ۲۰:۱۲
https://news.masjed.ir/u/umn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید