شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۲:۵۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۱۷۱۲
گزارشگر : سعیده محبی

افزایش تعداد مساجدی که نماز صبح در آنها اقامه می شود

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با آیات عظام وحید خراسانی و علوی گرگانی دیدار کرد و گفت: تعداد مساجدی که نماز صبح در آنها اقامه می شود از ۳۰درصد به ۵۰ درصد تا پایان سال افزایش می یابد.

(شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳) ۲۲:۵۰

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام صادق زاده، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران صبح روز پنج شنبه به دیدار آیت الله وحید خراسانی و آیت الله علوی گرگانی در دفتر وی در شهر مقدس قم رفت و ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های در دست انجام مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران خواستار استفاده از رهنمودها و نظرات این مرجع عالیقدر در راستای پیشبرد بهتر اهداف دینی و فرهنگی شهرداری شدند.
آیت الله وحید خراسانی ضمن اشاره به اینکه قرآن اکسیر احمر است و قیامت در قرآن 27 اسم دارد و یکی از این اسامی یوم الحسره است، بیان داشتند: کسانی که در تعظیم شعائر اسلامی و توسعه مکارم اخلاقی و ارتقاء بینش اسلامی مردم تلاش و فعالیت می نمایند در روز قیامت مسرور خواهند بود و افسوس نخواهند خورد. این اقدام شما مفتاح است برای رهایی از آن حسرت. با عنایت به نص صریح قرآن کریم و من احیاها کمن احیی الناس جمیعا ، ثواب هدایت یک نفر، برابر با هدایت تمام بشریت از اول خلقت تا قیامت می باشد و انجام این کار از شما ساخته است.
وی ضمن یادآوری شهادت امام موسی بن جعفر (ع) فرمود: هارون الرشید در وصف امام هفتم، خطاب به مأمون گفت: علم تمام انبیاء و مرسلین در سینه اوست، سپس مأمون گفت: از این کلام پدرم حب آن حضرت، در دل من ایجاد شد. لذا، مناسب است که شهرداری تهران، این ایام را همانند ایام فاطمیه گرامی داشته، و در بزرگداشت مناقب امام هفتم تمام تلاش و همت خود را به کار گیرد، همچنین در روز شهادت آن امام همام، تمام هیئات از مساجد بیرون آمده و عزاداری نمایند.
وی اظهار فرمود: در روز قیامت، وقتی نامه اعمال افراد را به دست آنها می دهند، بعضی ها آن را همانند کوهی بزرگ می بینند و می گویند ما در دنیا به این اندازه کار پسندیده انجام نداده ایم. در جواب آنها گفته می شود، شما عمل حسنه ای را سنت قرار داده و پایه گذاری نموده اید و پس از آن هر کس آن عمل را انجام دهد، ثوابی از آن عمل عاید شما می گردد.
این مرجع شیعیان فرمود: در ایام فاطمیه، صادقیه و ... وی درد دین دارد و می تواند این سنت را در تهران احیا کند و سایر شهرداری های کشور به تبعیت از تهران، آن را اجرا کنند. احیای این سنت، خدمتی است به مردم؛ و انشاءا.. مورد توجه و قبول حق تعالی واقع می شود.
دیدار مشاور شهردار و آیت الله علوی گرگانی 
حجت الاسلام صادق زاده، مشاور شهردار در دیدار با آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: امسال، بودجه مساجد شهر تهران نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. همچنین 72 نقطه در شهر تهران برای احداث مسجد شناسایی شده و در برنامه های عمرانی شهرداری قرار گرفته است. در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی، با هماهنگی سایر نهادهای مرتبط، از جمله مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و در تلاش هستیم تا صبح ها درب مساجد بر روی نمازگزاران باز باشد و تعداد مساجدی که نماز صبح در آنها اقامه می شود از 30درصد فعلی به 50درصد تا پایان سال افزایش می یابد.
رئیس مرکز فعالیتهای دینی در ادامه گفت: امسال در ایام فاطمیه، به همت شهرداری تجمع بزرگی در میادین اصلی شهر تهران به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد. با توجه به اینکه مرکز فعالیتهای دینی، محل مراجعه روحانیون و ائمه محترم جماعات است؛ تلاش ما بر این است تا بتوانیم کمبودها، کاستی ها و خلاءهای این قشر ارجمند را تا حد امکان، جبران کنیم.
آیت الله علوی گرگانی با قرائت آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: امروز، آنچه را که به دست شما سپرده اند، برایتان تکلیف است و امید داریم که در این عرصه موفق باشید. تاکنون در شهرداری تهران، فردی همانند دکتر قالیباف وجود نداشته است.
وی با تشبیه امر به معروف و نهی از منکر به استخوان در بدن بر این اصل تاکید فراوان کرد و در این زمینه نکات و مطالب ارزنده ای را گوشزد کرد.

شبستان
(شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳) ۲۲:۵۰
https://news.masjed.ir/u/kkg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید