چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۲۲:۲۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۱۶۷۶
گزارشگر : سعیده محبی

50 درصد از مساجد شهرستانها و روستاهای خراسان رضوی امام جماعت ندارند

مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی از اقامه نشدن نماز جماعت در بیش از 50 درصد مساجد شهرها و روستاهای استان خبرداد.

(چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۲۲:۲۶

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام حائری تعداد مساجد سطح استان را بیش از 5 هزار و 500 مسجد اعلام کرد و گفت: نیمی از این مساجد در شهرها و روستاهای استان امام جماعت ندارند.
وی گفت: اگر بخواهیم نسبت به جمعیت استان محاسبه کنیم تعداد مساجد به شدت کم است که این نقطه ضعف است.
مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرکهای جدیدی با جمعیت 10 هزار نفر احداث شده است اما متولیان امر زمینی برای احداث مسجد در نظر نگرفته اند.
وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد هیچگونه بودجه دولتی ندارد از روحانیون و هیات امناء مساجد خواست در جهت توسعه و عمران و فعالیتهای فرهنگی مذهبی مساجد زمینه جذب خیران را فراهم کنند.
مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد استان گفت: کسانی که مسئولیتی در مساجد دارند با روی خوش و با آغوش باز از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان استقبال کنند.
وی خدمت کردن در مساجد را نعمت بزرگی عنوان کرد و گفت: مهمترین کار پیامبر اسلام (ص) سنگربانی و ساخت و خدمت کردن به مسجد بود.
حجت الاسلام حائری عنوان کرد: متاسفانه برخی از هیات امناء مساجد در مدیریت مساجد فعال عمل نمی کنند در صورتی که باید حضور در مساجد را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی افزود: مساجد قلب محله ها هستند و اگر بخواهیم مشکلات زندگی خود را حل کنیم محور آن مساجد است.
وی با بیان اینکه دین از مساجد نشات گرفته است گفت: اگر دراین پایگاهها کوتاهی شود دشمنان این سنگرها را به محاصره خود در خواهند آورد.
مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی بر پویایی و فعال بودن مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد نباید خود محور باشند.
وی زیبایی و بهداشت مساجد را مورد تاکید قرار داد و گفت: مساجد مظهر جمال خداست و باید مساجد همیشه با زیبایی همخوانی داشته باشند.
حجت الاسلام حائری به مسایل مالی مساجد اشاره کرد و گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد هیچ بودجه دولتی ندارد و ما نیز دین دولتی نمی خواهیم و ما نباید دین مردم را دولتی کنیم.
وی افزود: هیات امناء مساجد باید مشارکت خیران را در امور مساجد فراهم کنند و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد پررنگ تر شود زیرا دراین حوزه نمره قبولی نداریم و باید برای جذب نسل جوان به مساجد بیشتر تلاش شود.

ایسنا
(چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۲۲:۲۶
https://news.masjed.ir/u/r1e
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید