یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۲۳:۴۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۱۴۴۳
گزارشگر : سعیده محبی

مراسم معنوی اعتکاف در پنج مسجد جلفا برگزار می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در پنج مسجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار می شود.

(یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۲۳:۴۲

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام سید محمد ابراهیم سید محمدی گفت: از آغاز ثبت نام از متقاضیان 300 نفر برای معتکف شدن ثبت نام کردند که این روند در حال افزایش است.
وی اظهار کرد: امسال استقبال جوانان به خصوص رده سنی 15 تا 25 سال از این مراسم عبادی و خودسازی بی نظیر بوده است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی جلفا ادامه داد: مراسم امسال در مساجد شهرهای جلفا، شمال هادیشهر، جنوب هادیشهر، مصلی وحدت هادیشهر و روستای مرازاد از 13 رجب به مدت سه روز برگزار می شود.
حجت الاسلام سید محمدی برگزاری کلاس های قرائت و ختم گروهی قرآن، گفتمان دینی، دعا و نیایش و سخنرانی مبلغان در بحث های اعتقادی را از برنامه های ستاد اعتکاف شهرستان بیان کرد.
وی سرمایه گذاری در حوزه دین و اعتقادات را برای تداوم جامعه اسلامی ضروری دانست و گفت: برگزاری برنامه های دینی و معنوی زمینه ساز اعتلای فرهنگ اسلام ناب محمدی در جامعه بشری است.
هر ساله با شروع ماه رجب و نزدیکی به مراسم اعتکاف شیعیان به خصوص ایرانیان با دوری از زندگی مادی برای انس با معبود خویش رهسپار مساجد می شوند تا چند روزی را با دوری از گناه در خانه خدا، رنگ خدایی به خود بگیرند.
شهرستان جلفا با 56 هزار نفر جمعیت در 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده وز طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.

ایرنا
(یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۲۳:۴۲
https://news.masjed.ir/u/r7o
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید