دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۲۲:۵۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۰۷۰۰
گزارشگر : سعیده محبی

لزوم نهادینه کردن فرهنگ مسجدسازی در کهگیلویه و بویراحمد

در کمیته تخصصی مسجدسازی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ مسجدسازی در استان تاکید شد.

(دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۲۲:۵۰

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، عصر امروز کمیته تخصصی مسجدسازی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فتاح محمدی و دیگر اعضا برگزار شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اهمیت نماز و تأثیر آن در سعادت و شقاوت یک جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و دین مبین اسلام تأکید زیادی به نماز دارد، گفت: تمامی مدیران و مسئولان باید خود را موظف به اجرای این فرایض دینی کنند.
محمدی با تأکید بر اینکه مدیران باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ مسجدسازی گام های موثری بردارند، ادامه داد: حضور رسانه ها در این خصوص بدون تاثیر نبوده از این رو از تمام رسانه ها اعم از مکتوب و مجازی و صدا و سیما به عزمی جدی به این عرصه دینی و مذهبی وارد شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به اهمیت نماز و توجه به مسجد و مسجدسازی در دین مبین اسلام اشاره کرد و متذکر شد: بنا به گفته ائمه اطهار هر کس مسجدی بسازد، خداوند برای او در بهشت خانه ای می سازد که این مهم نقشه راهی برای تمام مدیران مسئولان و آحاد مردم است.
سید غلامرضا متقی از نیازهای جامعه اسلامی را ایجاد پایگاه های مذهبی عنوان کرد و اذعان داشت: با ساخت مسجد مردم می توانند با خدای خود و هم با یکدیگر در ارتباط باشند.
وی تصریح کرد: مسجدسازی یک وظیفه مشترک است و همه باید در این امر مشارکت داشته باشند تا بتوان کمبودها در این زمینه مرتفع ساخت.
متقی اظهار داشت: ساختن مسجد یک عمل خیر و نیکو است که امید است برگزاری نشست های تخصصی مسجدسازی در استان موجبات توسعه این امر خیر در استان را فراهم کنیم.
این مسئول اظهار کرد: امیدواریم که فرهنگ انفاق و نیکوکاری و امورات خیر در ابعاد مختلف نهادینه شود و ساخت و ساز مسجداز جمله امورات موثر در استان بوده که باید نهادینه شود تا در آینده هیچ روستا و محله استان بدون مسجد نداشته باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد از تمامی مردم و خیرین نیکوکار خواست تا با کمک های هرچند ناچیز خود در امرمسجد سازی مشارکت داشته باشند.

فارس
(دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۲۲:۵۰
https://news.masjed.ir/u/nvw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید