یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ / ۲۳:۳۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۰۴۷۲
گزارشگر : سعیده محبی

افزایش تعامل فرهنگی کانون های مساجد با زندان های ایلام

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، از افزایش تعامل فرهنگی این نهاد با اداره کل زندان های این استان خبر داد.

(یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳) ۲۳:۳۴

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، حجت الاسلام علی چراغی پور؛ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در دیدار با مدیرکل زندان های این استان اظهار کرد: تا کنون فعالیت های فرهنگی مناسبی در سطح زندان ها با همکاری کانون های مساجد اجرا شده است.
وی، با بیان اینکه در حال حاضر 4 کانون فرهنگی و هنری در سطح زندان های استان فعالیت دارند، افزود: این کانون ها تا کنون برنامه های فرهنگی، دینی، مذهبی، قرآنی در سطح زندان های استان انجام می دهند که تاثیر بسزایی در ایجاد زمینه های فرهنگی لازم برای زندانیان داشته است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با تاکید بر ضرورت حمایت و تعامل جدی با این کانون ها در سطح زندان های استان، ابراز کرد: در صورت حضور نیروهای متخصص و ایجاد فضای لازم برای راه اندازی کانون ها در زندان ها، این دبیرخانه از آمادگی لازم برای تجهیز و راه اندازی کانون برخوردار است.
چراغی پور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 241 کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف روستایی و شهری این استان فعالیت دارند که منشا برکات فراوان فرهنگی و مذهبی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان بوده اند.
سید محمد موسوی، مدیرکل امورزندان های استان ایلام، نیز در این دیدار گفت: حضور کانون های مساجد در مناطق و مراکز مختلف استان از جمله دانشگاه ها و زندان ها یکی حرکت فرهنگی مناسب و تاثیر گذار است.
وی، با بیان اینکه فعالیت کانون های مساجد در نوع خود کم نظیر است، ابراز کرد: کانون های مساجد در مکان ها و مراکزی حضور پیدا کرده اند که نیاز مبرم به کار فرهنگی داشته و تا کنون کمتر دستگاه فرهنگی در این مراکز فعالیت داشته است.
مدیرکل امور زندان های استان ایلام، با اشاره به شعار سال جاری به عنوان سال اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل بالای کانون های مساجد می طلبد که از این ظرفیت در سال جاری با حمایت مسئولان در راستای امورات فرهنگی زندانیان بهره گیری شود.
گفتنی است، در این دیدار از فعالیت ها و تلاش های مدیران کانون های فرهنگی و هنری فعال در زندان های استان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

شبستان
(یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳) ۲۳:۳۴
https://news.masjed.ir/u/Sxw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید