سه شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ / ۲۱:۴۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۱۰۲۹
گزارشگر : روح اله اسماعیلی

رونمایی از اطلس فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد

اطلس فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس این نهاد در تهران رونمایی شد.

(سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱) ۲۱:۴۳
اطلس فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، در مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس این نهاد در تهران رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ما؛ این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تهران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد ، در مرکز آدینه تهران برگزار شد.
اطلس فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، دایره المعارفی شامل اطلاعات همه کانون های فعال از جمله نشانی، چگونگی فعالیت و رشته های فعال، تصاویر، بررسی عملکرد و نحوه عضویت در این مکان های معنوی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به نقش تاثیرگذار کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت:‌ این نهادهای فرهنگی هنری با بهره گیری از معنویت مسجد این خانه امن الهی، نقش موثری در تربیت جوانان مومن و مکتبی دارد.
سید محمد حسینی گفت: مسجد از زمان پیامبر گرامی اسلام (ص)‌ پایگاه و مرکز فرماندهی همه فعالیت های مسلمان از سیاسی، اجتماعی تا اقتصادی و فرهنگ سازی بوده، هست و خواهد بود.
وی افزود: دشمن هم اکنون در کنار فعالیت های مخرب خود ضد اسلام، تلاش گسترده ای برای خارج کردن مسجد از متن زندگی مسلمانان دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و گسترش نقش مسجد در همه فعالیت های فردی و اجتماعی، از فضای معنوی و فیض آن بهره جوییم.
حسینی گفت: وقتی جوان ما با بهره گیری از آگاهی هایی که در مسجد می آموزد، تجهیز شد، دیگر فریب حیله های عقیدتی دشمن را نمی خورد و فتنه دشمن خنثی می شود.
وی افزود: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد حرکت مبارکی است که منشا خیر فراوان و آموزش نیروهای ارزشمندی شده است و با اجرای برنامه های متنوعی همچون حلقه های معنوی و آموزش های تخصصی فرهنگی و هنری به ارتقای دانسته های بچه مسجدی ها پرداخته است.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به تلاش های دشمن برای انحراف در جامعه اسلامی گفت: مساجد بهترین و تاثیرگذارترین مکان ها برای جمع شدن جوانان و تقویت بنیان های فکری آنان است.
حجت الاسلام آقا تهرانی افزود: تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوهای آموزشی مساجد کشور نقش موثری در باروری فکری و مقابله با تهاجم گسترده دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی دارد.
در این مراسم همچنین با اهدای لوح و هدایایی از اعضای خانواده شهید محمد شاطری قدردانی شد.
معرفی چهره های پر تلاش کانون های فرهنگی هنری مساجد و قدردانی از خدمات آنان از دیگر برنامه های، مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.
واحد مرکزی خبر
(سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱) ۲۱:۴۳
https://news.masjed.ir/u/r5k
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید