سه شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۷:۰۰
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۰۲۴
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

بانک اطلاعات مساجد کرمان تکمیل می‌شود

(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱) ۱۷:۰۰
خبرگزاری فارس: رئیس بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: بانک اطلاعات مساجد این خطه تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.
سجاد افشارپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت:‌ فرم اطلاعات تکمیلی مساجد تهیه و تحویل داده شده است که رؤسای ادارات اوقاف باید با همکاری دهیاران و فرمانداران نسبت به تکمیل دقیق این اطلاعات اقدام کنند.
وی با بیان اینکه اولویت تکمیل اطلاعات با مساجد فعال است، افزود: ۷۰۰ مسجد فعال در سطح استان کرمان شناسایی شده است که این مساجد دارای امام جماعت فعال و برنامه‌های فرهنگی دائمی هستند.
افشارپور از صدور حکم ۶ هزار نفر از هیئت امناء مساجد تا پایان سال جاری خبر داد و عنوان کرد: فضا و هیئت امنا مساجد فعال مورد توجه قرار می‌گیرند و خدام این مساجد نیز سریع‌تر ساماندهی می‌شوند.
این مسئول بررسی عملکرد هیئت امنا و بررسی احکام آنها را از اولویت‌های مهم برنامه‌های بقاع متبرکه در سال جاری برشمرد و بیان داشت: برخی از هیئت امنا هنوز به معنویت خدمت در آستان مقدس امامزادگان پی نبرده و گاهی کوتاهی و یا سهل‌انگاری در برنامه‌های فرهنگی را شاهد هستیم.
افشارپور نصب برچسب اموال بقاع متبرکه و ثبت در دفتر اموال بقعه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: در بعضی موارد در آستان امامزادگان شاهد اموالی هستیم که معلوم نیست، مربوط به امامزاده است یا خیر که این امر باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شود.
وی با بیان اینکه بقاع متبرکه در زمینه‌های مدیریتی، عمرانی و فرهنگی دارای برنامه مدرن و منظمی هستند، گفت: دخالت خودسرانه برخی نهادها در این زمینه سبب بروز مشکلات در ادامه برنامه‌های بقاع می‌شود که لازم است این مجموعه‌ها قبل از انجام هر فعالیتی مجوز کتبی از اوقاف استان دریافت کنند.
(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱) ۱۷:۰۰
https://news.masjed.ir/u/sre
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید