دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۰۲۳۳
گزارشگر : سعیده محبی

اقامه سوگواری فاطمی در ۱۰۵۷کانون‌ مساجد فارس

: سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس از برگزاری سوگواری ایام فاطمیه در ۱۰۵۷ کانون این استان خبر داد.

(دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۳۲

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد،حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به برگزاری سوگواری ایام فاطمیه در 1057 کانون این استان گفت: برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری، اهدای ثواب ختم قرآن و صلوات، برپایی خیمه‌های عزاداری، نمایشگاه و و مسابقه کتابخوانی با موضوع حضرت زهرا(س) از برنامه‌هایی است که در یک هزار و 57 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

 وی افزود: این مراسم با بزرگداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی و اهدای ثواب قرائت طرح تلاوت نور در 13 و 14 فرورین به ساحت مقدسه حضرت زهرا(س) و روح مطهر این عالم ربانی برپا می شود.

 حجت‌‌الاسلام نیازی با اشاره به اهمیت علم و دانش و همچنین مقام علما و دانشمندان در دین مبین اسلام، گفت: علما برج و باروی دین و مذهب و همچنین پاسداران مرزهای عقیدتی و فرهنگی جامعه هستند و آیت‌الله فاضل لنکرانی یکی از علمای نامدار معاصر، از فقهای بزرگ و احیاگر ایام فاطمیه بودند.

 وی با بیان اینکه این مرجع عالیقدر از شاگردان حضرت امام (ره) بودند، افزود: این عالم ربانی با رهبری فعالیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی نقش مهمی در رونق بخشیدن به حوزه علمیه قم داشتند و یاور دلسوزی برای انقلاب اسلامی و بنیانگذار این انقلاب بود.

 حجت‌الاسلام نیازی گفت: یکی از مجالسی که آن مرجع عالیقدر به آن اهتمام ویژه‌ای داشت، مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بود و شاید همین توجه به سیده نساء عالمین بود که ارتحال ایشان در ایام فاطمیه بوده و مراسم تشییع وی نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) صورت پذیرفته است.

شبستان
(دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۳۲
https://news.masjed.ir/u/Reg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید