پنج شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۵۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۰۲۱
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

رییس ستاد اقامه نماز: وضع نماز و مسجد در جامعه مطلوب نیست .

(پنج شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱) ۱۶:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، با بیان این‌که «باید توجه ویژه‌ای به ساخت مساجد شود» اظهار کرد: پیامبر اولین کاری که در مدینه کرد، ساخت مسجد بود، لذا در جامعه اسلامی باید ساخت مسجد محور باشد.
وی با بیان این‌که «باید یک عزم جدی برای ساخت مساجد در کشور شکل بگیرد» گفت: بعد از گذشت ۳۴ سال از عمر انقلاب عیب است بگوییم کمبود مسجد داریم.

قرائتی با انتقاد از ساخت مساجد با هزینه‌های میلیاردی گفت: باید به سمتی برویم که مساجد ساده اما به اندازه کافی داشته باشیم. چون دنبال مساجد بزرگ و مجلل بوده‌ایم، امروز با کمبود مسجد مواجه هستیم، به گونه‌ای که در برخی نقاط شهر تهران تا فاصله چند کیلومتری مسجد وجود ندارد.

وی با بیان این‌که «ساخت مسجد به یک عزم جدی نیاز دارد» گفت: باید هر چه در توان داریم برای ساخت مساجد بکار گیریم.

وی افزود: باید نماز را جدی بگیریم و در شهر اسلامی مردم باید با صدای الله اکبر اذان از خواب بیدار شوند و مساجدش برجسته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) حرکت خوبی در راستای ساخت مساجد از محل زکات جمع آوری شده آغاز کرده است.

قرائتی با بیان این‌که «ظرفیت‌های زیادی در کشور برای رونق مساجد داریم» عنوان کرد: چندصد هزار دانشجوی فرزند شهید یا جانباز در کشور داریم، همچنین سالانه صدها هزار جوان در مساجد معتکف می‌شوند که باید از این پتانسیل‌ها برای احیای نماز و رونق مساجد استفاده کنیم.

وی گفت: باید برای نماز تبلیغ کار بیشتری انجام دهیم و صدا و سیما باید آموزش نماز را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

قرائتی در پایان از برگزار کنندگان این اجلاس قدردانی کرد.

بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریور به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است.

 

(پنج شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱) ۱۶:۵۷
https://news.masjed.ir/u/1cIu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید