جمعه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۵۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۰۱۹
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

صدور فرهنگ دینی برعهده مسجد است

(جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱) ۱۶:۵۶

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد و به نقل از ستاد اطلاع رسانی پنجمین دوره آموزشی هنرمندان مسجدی حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در تالار اجتماعات تربیت معلم شهید بهشتی مشهد در حضور جمعی از هنرمندان مسجدی گفت: ساختار مسجد برابر با بزرگترین پایگاه فرهنگی و معنوی است که باید پس دیدگاه هنرمندان به این موضع، واقع‌بینانه‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های دینی به دنبال خود پیامی را دارند که به ما می‌گوید جوان‌ها و عزیزانی که در مسجد یعنی خانه خدا فعالیت فرهنگی می‌کنند اگر از چند عنصر دینی بهرمند شود موفق‌ترند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس تمام دنیا مجذوب رشادت‌ و شهامت‌های سربازان امام زمان (ع) بودند که همه آنها از این خصلت ها برخوردار بودند.

وی ابراز کرد: پنج عنصر مهم و بهرمند که از اوایل انقلاب با شهدای ما بوده و امروزه احتیاج به ترویج آن می‌باشد که عبارتند از هدایت دینی که باید بر اساس عترت باشد، همت دینی که نظیر (حرکت،سرعت،و سبقت است) هدف دینی که در راستای بینش خدا باشد، حمایت دینی که به نیت خداوند شروع به کار کنیم و یاد او تجلی بخش وجودمان باشد وحقیقیت و استقامت دینی است .

این مدرس حوزه با توجه به جایگاه مسجد در صدر اسلام گفت: مسجد صاحبی دارد که قادر، عالم، حکیم و بصیر است و این را باید همگان بدانند که مسجد یک ساختمان معمولی نیست بلکه یک فضای معنوی عنایت شده از عالم بالاست و قرآن یک کتاب راهنمای ساده نیست بلکه از جانب خدا و کتابی است که خداوند برای هدایت انسانها فرستاده است و باید دیدگاه عالمیان نسبت به این دو امر وسیع‌تر شود.

وی افزود: هنرمندان مسجدی باید بدانند که عنایت خداوند، آنان را در دستیابی به اهداف بلندشان یاری خواهد کرد.

پنجمین همایش اندیشه های آسمانی به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، باحضور هنرمندان برگزیده کانون ها از سراسر کشور در دو بخش برادران و خواهران، شهریورماه در مشهد برگزار می‌شود.

(جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱) ۱۶:۵۶
https://news.masjed.ir/u/1cIe
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید