یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۰۰۸
گزارشگر : مازیار فتحعلی خانی

اختصاص ۹۵۰ میلیارد تومان جهت بازسازی بقاع متبرکه و مساجد کشور

(یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱) ۱۶:۴۶
مسعود علویان صدر، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در زنجان اظهار کرد: بحث مرمت و بازسازی بقاع متبرکه و مساجد جامع در کشور یکی از برنامه های سازمان است که به طور جدی پیگیری می شود.
وی با اشاره به بازسازی و مرمت مسجد جامع زنجان افزود: با توجه به اهمیتی که مساجد جامع دارند به صورت موضوعی در سطح کشور به آنها پرداخته می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه اساس فعالیت های معاونت میراث فرهنگی، حفاظت، احیا و مرمت آثار تاریخی است، گفت: این معاونت در این رابطه ۲ رویکرد مهم را دنبال می کند.
وی ابراز کرد: مهم ترین رویکرد سازمان این است که در تلاش هستیم با ثبت آثار تاریخی در فهرست میراث کشور و جهان بتوانیم ظرفیت های پیدا و پنهان کشور را معرفی کنیم.
علویان صدر بحث حفاظت از اثار تاریخی و فرهنگی کشور را از دیگر اهداف معاونت میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: بحث محافظت از آثار تاریخی در قالب مشارکت بخش خصوصی از جمله اقدامات دیگر این سازمان است.
وی به اجرای طرح ویژه احیای خانه های تاریخی اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه با مشارکت ۵۰ درصدی مردم در سطح کشور اجرا می شود.
این مقام مسئول هدف از اجرای طرح ویژه خانه های تاریخی را احیای آثار فرهنگی و تاریخی کشور بیان کرد و ادامه داد: بناهایی که ظرفیت و قابلیت تبدیل به فعالیت های اقتصادی را دارند با اعطای تغییر کاربری و تسهیلات قرض الحسنه در چارچوب مشخص تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
وی معرفی آثار تاریخی و فرهنگی کشور در سطح بین المللی را از دیگر اهداف سازمان عنوان کرد و افزود: با توجه به گستره و ظرفیت تمدنی کشور باید تمامی آثار تاریخی آن در سطح بین المللی معرفی شود.
علویان صدر از ثبت ۱۵ اثر تاریخی و فرهنگی ملموس کشور و همچنین ۹ اثر در حوزه ناملموس در فهرست آثار تاریخی جهانی خبر داد و گفت: باید ارزش های معنوی و میراث ملموس که کالبدهای برگرفته از افکار ملت ایران هستند باید در حوزه جهانی معرفی شود.
وی به اعتبارات اختصاص یافته استان زنجان در حوزه معاونت میراث فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری ۱۰ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی از محل اعتبارات ملی و استانی به استان زنجان اختصاص داده شده است.
معاون میراث فرهنگی کشور یادآور شد: از این اعتبار تخصیص یافته ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به سلطانیه و ۴ میلیارد تومان مربوط به موزه بزرگ زنجان در قالب طرح مهر ماندگار است.
(یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱) ۱۶:۴۶
https://news.masjed.ir/u/uun
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید