جمعه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۳:۰۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۱۰۰۰۸
گزارشگر : سعیده محبی

امسال ۱۵۰۰ کانون مساجد جدید در کشور ایجاد شده است

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به حمایت‌های مجلس، دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشرفت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: امسال ۱۵۰۰ کانون جدید در کشور ایجاد شده است.

(جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲) ۲۳:۰۹

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همزمان با بیست و یکمین سالگرد تأسیس کانون‌های مساجد امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران حضور یافت و به ارایه گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد پرداخت.

وی با اشاره به مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 در راستای ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری در جوار مساجد گفت: در آن زمان که این مصوبه نوشته می‌شد شاید کسی گمان نمی‌کرد این نهالی که توسط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاک پاک مسجد کاشته می‌شود بعد از چندی ریشه در تفکر مسجدی پیدا می‌کند و از چشمه زلال معارف قرآن و اهل بیت (ع) بهره‌مند می‌شود و امروز شاخ و برگ‌های فراوانی پیدا کند و هر نظاره‌گری را به خود متوجه کند.

وی ادامه داد: امروز به لطف الهی میوه شیرین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نوجوانان و جوانانی هستند که با رشد و تربیتی که در مسجد پیدا کرده‌اند در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف حضور دارند.

حجت‌الاسلام سلیمانی ادامه داد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ضمن اینکه به طاعت و بندگی خداوند می‌پردازند در اطاعت از رهبری و منویات امام خمینی (ره) به طور جدی گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به آمار رشد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: امروز آمار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مرز 17 هزار و 500 پایگاه عبور کرده است و به مرحله‌ای رسیده‌ایم که از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور کانون فرهنگی هنری ایجاد شده است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: اگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تقویت شوند و در سایه این تقویت مساجد بتوانند کارکردهای واقعی خودشان را پیدا کنند و نقش واقعی مساجد احیا شود مطمئنا در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می‌توانیم تأثیرگذار عمل کنیم.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در میان نسل جوان و اقشار مختلف جامعه بیان کرد: دشمن در این زمینه اعترافاتی دارد به گونه‌ای که چند پیش رادیو آمریکا تحلیلی در مورد جمهوری اسلامی ایران داشت و در آن تحلیل اعلام شد ما برای رسیدن به اهداف خودمان در ایران با سه مانع مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام سلیمانی اولین مانع تحقق اهداف دشمنان در ایران را از نگاه دشمنان، روحانیت خواند و گفت: روحانیت که در رأس آن ولایت‌فقیه قرار دارد اجازه نمی‌دهد که با ما به اهداف‌مان برسیم. دومین مانع پایگاه بسیج است که در همه لایه‌ها فعال هستند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سومین محور که از طرف دشمن به عنوان مانع برای رسیدن به اهداف معرفی شده، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، تصریح کرد: تحلیل دشمن می‌رساند که ما در رسیدن به اهداف‌مان موفق بوده‌ایم و باید گام‌های بلندی در این جهت برداریم.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمود اگر دشمن از شما تعریف کرد از خودتان بترسید اما اگر علیه شما صحبت کرد بدانید درست حرکت کرده‌اید، گفت: امید است در این مسیر با همکاری همه دلسوزان و خادمان مساجد گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

وی با اشاره به بیانات و حمایت‌های مقام معظم رهبری از کانون‌های مساجد اذعان کرد: این بیانات زمینه را برای تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری جدید فراهم کرد به گونه‌ای که امسال با همه محدودیت‌ها 1500 کانون جدید در کشور راه‌اندازی شد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور حمایت‌های مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت را زمینه‌ساز رقم‌زدن گام‌های مؤثر در پیشرفت این کشور دانست و تأکید کرد: تلاش می‌شود در فرصت باقیمانده تا پایان برنامه پنجم توسعه بتوانیم با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط این مأموریت را به نتیجه برسانیم.

شبستان
(جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲) ۲۳:۰۹
https://news.masjed.ir/u/qzu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید