دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۶۶۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
مرتضی طاهری؛

هیآت مذهبی نباید از مسجد و منبر جدا شوند

طاهری بر لزوم تعامل سازنده میان هیأت و مسجد تاکید کرد و گفت: اگر مساجد و هیئات مذهبی با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند، به طور قطع حضور جوانان در مساجد رونق بیشتری گرفته و به هیأت تراز انقلاب دست می یابیم. از همین رو هیأت مذهبی نباید از مسجد و منبر جدا شوند.

(دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳) ۱۶:۴۰
به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد«مرتضی طاهری»، در گفتگو با خبرگزاری شبستان بر لزوم تعامل میان مساجد و هیأت مذهبی تاکید و اظهار کرد: هماهنگی میان مسجد و هیأت موجب می شود که شاهد هم افزایی راهبردی و حرکت بهتر در برگزاری برنامه های مذهبی و تعظیم شعائر باشیم.
 
این ذاکر اهل بیت(ع) با اشاره به شعار محرم ۱۴۰۳ با عنوان «آزادگان عالم در خیمه حسین اند»، بیان کرد: اگر مساجد و هیئات مذهبی با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند، به طور قطع حضور جوانان در مساجد رونق بیشتری گرفته و به هیأت تراز انقلاب دست می یابیم. از همین رو هیأت مذهبی نباید از مسجد و منبر جدا شوند و ضرورت دارد که مساجد را جاذبه‌دار کنیم، تا خانه های خدا رونق یابد.
 
طاهری تأکید کرد: عاشورای امام حسین(ع) باعث حفظ دین شد و خانه های خدا نیز در ترویج شعائر الهی و توحیدی نقش اثربخشی دارند، پیامبر(ص) اسلام را بنا نهاد و امام حسین(ع) موجب بقای اسلام شد، اگر حادثه عاشورا اتفاق نمی افتاد و ایثار حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانشان نبود، اثری از اسلام باقی نمی ماند.
 
وی ادامه داد: ایام عزاداری ماه محرم، بهترین زمان برای تقویت اعتقادات، استحکام باورها، رشد اخلاق و حفظ اتحاد و یکپارچگی امت در زیر بیرق حضرت سیدالشهدا(ع) است. از این رو، باید از ظرفیت های مساجد برای توسعه و تعمیق باورهای دینی، یکرنگی مردم به ویژه جوانان استفاده کرد.
 
این ذاکر اهل بیت(ع) تاثیر فعالیت های مستمر و منظم اهالی مسجد در جذب جوانان هیأتی به خانه خدا را مهم ارزیابی کرد و گفت: این مساله سبب می شود که مسجد در محله محوریت بیابد و جوانان بدانند که برای پاسخ به سوالات خود در حوزه دین می توانند به مسجد مراجعه کنند و از سوی امام جماعت راهنمایی شود.

 

پایان پیام/

(دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳) ۱۶:۴۰
https://news.masjed.ir/u/1cNa
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید