چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۶۶۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع):

نقش اثرگذار مساجد در انتخابات پُرشور

حجت‌الاسلام عامری با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در هدایت افکار عمومی، گفت: ضرورت دارد ائمه جماعات و اهل منبر در فضای انتخاباتی کشور، گفتمان اخلاق اسلامی و زمینه‌های انتخاب اصلح را ترویج دهند.

(چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳) ۱۳:۵۷

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام «حسن عامری»، در گفتگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به وظیفه سنگین ائمه جماعات و اهل منبر در هدایتگری مردم برای حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: کاندیداها و طرفداران آنها و نیز ائمه جماعات در آستانه انتخابات باید تبعیت از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت اخلاق انتخاباتی را به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار دهند.

 
مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نقش تعیین کننده و میزان تأثیر گذاری مساجد در هدایت افکار عمومی، بیان کرد: مسجد خانه خدا، خانه مردم و پایگاه امامت و ولایت است. عنوان خانه خدا به مسجد گویای جنبه قدسی آن و عنوان خانه مردم نیز نقشی است که مسجد در همه صحنه های زندگی مردم داشته و دارد. همچنین اینکه گفته می شود، مسجد پایگاه امامت و ولایت است، به این معنا است که این مکان های مقدس پایگاه تمدن سازی هستند، بنابراین با این نگاه می توان گفت که مسجد رسالت سنگین و مهمی در صحنه های زندگی فردی و اجتماعی همانند انتخابات دارد.
 
 حجت الاسلام عامری انتخابات را تجلی اراده عمومی و عامل کلیدی در افزایش و حفظ سرمایه اجتماعی، عزت ملی و نشاط عمومی در جامعه دانست و تصریح کرد:  کاندیداهایی که توسط شورای نگهبان تایید شده اند و نیز هواداران آنها باید با بحث و مناظره و ارائه برنامه هایشان و نیز با پرهیز از بداخلاقی و ورود به حریم های شخصی افراد از دروغ پراکنی جلوگیری و زمینه انتخابات پرشور را فراهم کنند.
 
وی با تأکید بر نقش مساجد در ترویج اخلاق انتخاباتی و حضور فعال مساجد در ترویج گفتمان اخلاقی در فضای انتخاباتی کشور برای پُرشور کردن فضای انتخابات، افزود: همزمان که فضای جامعه در انتخابات هیجانی می شود، ضرورت دارد که اهالی مساجد هم به عنوان پایگاه های صیانت از اخلاق اسلامی در جامعه به میدان آمده و رفتارهای ناپسندی را که ممکن است، توسط برخی هواداران کاندیداها بروز می کند به شدت تقبیح کنند، این امر اگر به صورت جمعی انجام گیرد آثار و برکاتی را به همراه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام عامری ائمه جماعات، اهل منبر وظیفه مهمی در دعوت مردم به رعایت اخلاق دارند، گفت: ائمه جماعات باید برای وحدت آفرینی در جامعه حول اصل ولی فقیه تلاش کنند و با اخلاق و رفتار کریمانه برگ زرین و افتخار دیگر برای جمهوری رقم بزنند، تا رئیس جمهوری برای کشور انتخاب شود که ادامه دهنده شهید جمهور و اسوه اخلاق و رفتار کریمانه باشد.
 
مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: مساجد ناحیه عبدالعظیم(ع) در آستانه انتخابات این ظرفیت را دارند که فضای مساجد را در  اختیار کاندیداهای ریاست جمهوری قرار دهند تا در مساجد برنامه هایشان را برای مردم تبیین و اطلاع رسانی کنند.
(چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳) ۱۳:۵۷
https://news.masjed.ir/u/1cMk
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید