چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۶۵۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
گزارش

حجت‌الاسلام عزیزی امام جمعه جدید ورامین شد

آئین تکریم و معارفه امام جمعه ورامین با قدردانی از ۴ دهه خدمت صادقانه آیت‌الله سید مرتضی محمودی؛ امام جمعه شهرستان ورامین و معارفه حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی به‌عنوان امام جمعه جدید شهرستان ورامین همراه بود.

(چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳) ۱۲:۵۳
به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد، محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صبح چهارشنبه در مراسم تجلیل از نزدیک به نیم قرن مجاهدت آیت الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی در سنگر نماز جمعه اظهار کرد: امروز از یک سو صحبت از یک عالم وارسته و خدمات او و از سوی دیگر صحبت از مردم مؤمنی است که سال‌ها همراه و حامی این عالم بودند.

 

حاج علی اکبری با بیان اینکه ماه خرداد، شناسنامه انقلاب اسلامی را به یاد ما می‌آورد گفت: در واقع کفن پوشان ۱۵ خرداد خط را شکستند و السابقون بودند، نام ورامین و این منطقه بزرگ در شناسنامه انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی با قیام ۱۵ خرداد شناخته می‌شود، قیام ۱۵ خرداد به نام ورامین ماندگار شده است، مردمانی مؤمن، با محبت، ایثارگر و اهل جهاد و شهادت در این منطقه زندگی می‌کنند، هم امام راحل ما ورامین را دوست داشتند و هم امام حاضر مقام معظم رهبری به ورامین علاقه دارند.

 

وی گفت: بنده از گذشته با جوانان این منطقه آشنا بوده ام، منطقه‌ای نیرو خیز از نظر فرهنگی، سیاسی، مذهبی و اقتصادی است که تاکنون خدمات زیادی به انقلاب اسلامی داشته و در آینده نیز می‌تواند داشته باشد.

 

حاج علی اکبری عنوان کرد: شخصیت وارسته و نورانی آیت الله محمودی در بیش از ۴۵ سال گذشته یکی از مؤلفه‌ها و هویت‌های ورامین است، خداوند از فضل خود به آیت الله محمودی بسیار عنایت داشته و بنده از دهه ۷۰ با آقای محمودی ارتباط داشتیم و وی از نظر گرمای وجود و دلنشینی همیشه شمع جمع ائمه جمعه بود، شرف سیادت، شرف جهاد و شرف شهاد برای این مرد بزرگ است و علاوه بر آن جایگاه و فضل علمی مناسب داشتند، از منطقه سادات و مراجع بزرگ در گلپایگان و جهاد که از ابتدا همراه در نهضت امام بود و نیز توفیق داشت که ابوالشهید باشد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه این فرد بزرگ نماد روحانیت شیعه، مردم دوست، مردم دار و حاضر در جریان نهضت امام (ره) است گفت: نماز جمعه مسئول انقلاب اسلامی است، امروز پرچم نماز جمعه به دست سید عالیقدر است.

 

امام جمعه موقت تهران آیت الله محمودی را منشأ خدمات اجتماعی دانست و افزود: تأسیس حوزه، درمانگاه و در صحنه نگه داشتن مردم عزیز در منطقه و پیشبرد آرمانهای انقلاب اسلامی همه و همه از خدمات و برکات حضور ایشان می‌باشد.

 

حاج علی اکبری بیان کرد: این امام جمعه از اول تأسیس نماز جمعه پرچمدار نماز جمعه بوده تا به امروز و سه نسل تحت تربیت این روحانی وارسته و عالم نورانی قرار گرفته اند، خدا را شکر می‌کنیم که از وجود ایشان برای سال‌ها بهره مند باشیم و حضور ایشان پشتوانه قدم‌های بعدی در این دیار خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه باید قدردان نماز جمعه باشیم گفت: ما مدت‌ها است که به دلیل شرایط سنی آیت الله محمودی در پی معرفی امام جمعه جدید بودیم، تشکر ویژه ای از برادر عزیز حجت الاسلام سیدمحسن محمودی که به عنوان یار وفادار پدر در این عرصه بوده اند، ایشان هم مسئولیت دارند و پرچم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران را در دست دارند.

 

حاج علی اکبری اظهار کرد: همیشه تاکید داشتم که برای ورامین باید یکی از بهترین‌ها انتخاب شود، و از بهترین ائمه جمعه، برادر عزیز حجت الاسلام عزیزی برای این امر دعوت به عمل آوردیم، عرض می‌کنم ما آل هاشم سیستان را برای شما آوردیم، ایشان از جهت علمی صاحب فکر، معنا و اهل قلم هستند و بیان شیرین و روحیه مردمی و صمیمی دارند و خود من نزدیک به نزدیک دلم برای ایشان تنگ می‌شود.

 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بنده به دلیل کثرت کار فقط در مراکز استان برای معارفه می‌روم فقط به دو شهرستان رفتم که اولی آقای نوروزی در اسلامشهر بود و دومی هم اینجا است که خدمت رسیدم.

 

وی در مورد انتخابات نیز عنوان کرد: امید داریم مردم رئیس جمهوری با خصوصیات شهید رئیسی را انتخاب کنند.

 

2

 

 
3
 
پاسداشت نمازجمعه رویکرد دولت سیزدهم بوده است
 
معاون سیاسی و ‌اجتماعی استانداری تهران نیز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان ورامین در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ورامین، گفت: آیت الله محمودی منشأ خیرات زیادی در شهرستان ورامین بودند و امیدواریم این مسیر نورانی هرچه بیشتر ادامه داشته باشد.
 
سید عباس جوهری افزود: رویکردی که در دولت سیزدهم از سوی آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید به ما تکلیف شده بود پاسداشت نماز جمعه بود.
 
معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت جایگاه نماز جمعه بسیاری از معارفه‌های فرمانداران را در نماز جمعه انجام داده‌ایم و امیدواریم در ادامه مسیر نیز بر همین منوال پیش رود.
 
در این مراسم از زحمات ۴ دهه خدمت صادقانه آیت‌الله سید مرتضی محمودی؛ امام جمعه شهرستان ورامین و نماینده ولی‌فقیه در این شهرستان قدردانی و تجلیل شد و حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی طی حکمی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به‌عنوان امام جمعه جدید شهرستان ورامین معارفه شد.
 

1

انتهای پیام/
(چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳) ۱۲:۵۳
https://news.masjed.ir/u/1cKN
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید