سه شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۶۵۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

شهدای خدمت به گوهر صدق آراسته بودند

امام جمعه موقت تهران گفت: شرایط مختلفی پیش آمد اما هیچ‌گاه این شخصیت بزرگوار از زی طلبگی خارج نشد. مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده داشت، اما یک چیزی که در ایشان هیچ وقت عوض نشد و هر چه گذشت عیارش بیشتر شد، طلبگی ایشان بود.

(سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳) ۱۰:۴۳

 به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در مراسم گرامیداشت شهادت عالم مجاهد استاد عالی حوزه علمیه تهران خادم الرضا علیه السلام و رییس جمهور شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی و همراهان شهیدش که عصر روز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: جلسه ما یک محفل تربیتی با عنوان عرض ارادت به شهدای خدمت است. روزهای بسیار تلخی را به خاطر از دست دادن جمعی از بهترین خادمان ملت و یاران رهبری پشت سر گذاشتیم، اما حضور شگفت انگیز مردم در تشییع این عزیزمان حقیقتا شگفتی‌آفرین بود و به شیرینی و حلاوت منجر شد.

وی ابراز امیدواری کرد به لطف خدای متعال با حلاوت‌ها و شیرینی‌های دیگری که در پیش است این ثلمه‌ای که وارد شده جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه در این ماجرا دو روحانی عزیز در حلقه شهیدان برگزیده و منتخب وجود دارند، افزود: این دو سید عالیقدر حقیقتاً باعث افتخاری بزرگ نه فقط برای جامعه بلکه برای جامعه بزرگ و پرافتخار روحانیت بودند. این دو روحانی خیلی باعث افتخار شدند. در این زمانه‌ای که فضای تخریب گسترده است یکی در کسوت ریاست جمهوری و مسئولیت عالی سیاسی کشور و نمایندگی، ولی فقیه و امامت جمعه افتخار آفریدند.

امام جمعه موقت تهران گفت: از هر جهتی که به آن نگاه کنید این یک جمع کاملا انتخاب شده است. آقای امیرعبداللهیان وزارت خارجه تراز وزارت خارجه را ارتقا داد. آقای رحمتی استاندار جوان آذربایجان شرقی نظر کرده امام رضا (ع) بود. او جوان، اما ناب و پخته بود و فضای استانداری آذربایجان شرقی را در این مدت کوتاه عوض کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: سخن از کسانی است که در مراتب ایمان به درجه صدق رسیدند. مؤمنِ صادق یا شهید است یا منتظر شهادت. اگر کسی بخواهد صدق ایمان را در خود محک بزند باید به قلبش مراجعه کند. اگر در قلب او تمنای شهادت است خوشا به سعادتش که از این رتبه ایمانی بهره‌مند شده است. این مؤمنین به خاطر صدقشان از خدای متعال پاداش دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه عزیزانی که در این ماجرا به شرف شهادت رسیدند، به گوهر صدق آراسته بودند. دال مرکزی شخصیت آقای رئیسی صدق بود. وی به این رتبه رسیده بود. هر روز هم انسان احساس می‌کرد که به او عنایت بیشتری می‌شود.

وی افزود: آقای رئیسی زلال، باصفا و با اخلاص و در جهت تأمین رضای خدای متعال بود. آقای رئیسی بر این عهد زندگی کرد و بر این عهد مسئولیت‌های بزرگ را پذیرفت و بر این عهد و پیمان باقی ماند و بر این عهد و پیمان هم به شهادت رسید.

امام جمعه موقت تهران گفت: شرایط مختلفی پیش آمد اما هیچ‌گاه این شخصیت بزرگوار از زی طلبگی خارج نشد. مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده داشت، اما یک چیزی که در ایشان هیچ وقت عوض نشد و هر چه گذشت عیارش بیشتر شد، طلبگی ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: در شخصیت آقای رئیسی شما با یک روحانی به تمام معنا مواجه بودید و این عناوین ظاهری و مسئولیت‌ها همه به گوهر صدق برمی گردد که جان مایه طلبگی است. ایشان صادقانه در عرصه خدمت وارد شدند و صادقانه هم خارج شدند..

وی با تاکید بر اینکه آقای رئیسی خدمت را در قاب ریاست جمهوری ارتقا داد، اضافه کرد: ایشان افتخاری برای روحانیت بودند و با شهادتشان جاودانه شدند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مسئولیت‌های مختلفی که این مرد بزرگ داشت زمینه زیادی برای انواع و اقسام آلودگی‌ها را فراهم کرده بود، اما فضای زهد در زندگی ایشان قابل مشاهده است. این نشان می‌دهد که هر کسی با خدای متعال صادقانه روبرو شود و مجاهدت کند و راه‌ها به روی او باز می‌شود. آقای رئیسی به وعده‌ها و آرمان‌های الهی و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ایمان محکم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه باید از زی طلبگی و زهد و صدق شهید رئیسی و شهید آل هاشم الهام بگیریم ادامه داد: آقای آل هاشم از افتخارات روحانیت و ائمه جمعه در کشور بودند و یک طلبه به تمام معنا و زلال و صادق بودند. در تمام مسئولیت‌های ایشان خصوصیت زیست طلبگی بود دیده می‌شود و هیچ تغییری در رفتار ایشان مشاهده نشد. ایمان، صداقت و زهد بر زندگی ایشان حاکم بود.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات آقای آل هاشم در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تصریح کرد: برخی که وارد این عرصه شدند زی طلبگی‌شان از دست رفت، اما آنچه از شهید آل هاشم در عقیدتی سیاسی ارتش به یادگار مانده همان زیست صادقانه، صفا، صدق و گرمای اخلاق و محبت و گره گشایی از نیازمندان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما یک مکتب قوی و ریشه‌دار به نام مکتب حاج قاسم داریم، افزود: یک مکتب آل هاشم هم در امامت جمعه داریم که باید تبیین و الگوسازی شود. ایشان در حوزه امامت جمعه، بنیانگذار فرهنگ نوینی مردم داری شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اظهار کرد: سعه صدری که شهید سید ابراهیم رئیسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری و هم در مدیریت کشور نشان داد باعث مباهات است. راه خداوند از بین خلق و از مسیر خدمت به بندگان خدا می‌گذرد. خوشا به سعادت کسانی که این حقیقت بزرگ را درک کردند.

(سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳) ۱۰:۴۳
https://news.masjed.ir/u/1cK6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید