سه شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۳۹۳
گزارشگر : جلال حیران نیا
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

۹۰ درصد یادواره‌های شهدا در مساجد برگزار می‌شود

اکنون با توجه به آنکه مساجد بسیار ضربه خورده اند، اما باز هم پایگاه اصلی به شمار می‌روند و به طور کلی ۹۰ درصد از یادواره شهدای در مساجد برگزار می‌شود. اصل برگزاری این مراسم هم در مساجد است.

(سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲) ۱۰:۵۸

به گزارش مسجدخبر؛ سردار بهمن کارگر در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه مساجد در دفاع مقدس گفت: مساجد در دوران دفاع مقدس مرکز تربیت، اقتصاد، خیریه و مشارکت بالای مردم بود. مساجدی محلی برای تربیت و تعلیم نیروهای رزمی و پشتیبانی در جبهه ها بود .

 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مورد نقش مساجد در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نقش مساجد در دوران دفاع مقدس عالی بود و باید به جرات بگوییم که هسته اصلی دفاع مقدس مساجد بودند یعنی از طریق مساجد رزمندگان به جبهه اعزام می شدند.
 
وی تصریح کرد: تعلیم و تربیت، پشتیبانی و حتی امور درمانی و بهداشتی جبهه ها از طریق این اماکن هدایت می شد و مساجد نقش محوری در دفاع مقدس را ایفا می کردند یعنی ما یک فرمانده در خط مقدم و میدان رزم داشتیم و یک فرمانده در مسجد که با هماهنگی میدان رزم را پیش می بردند.
 
وی در مورد جایگاه مساجد در برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: مساجد همان گونه که امام فرمودند، سنگر هستند و اکنون نیز با توجه به آنکه مساجد بسیار ضربه خورده اند اما باز هم پایگاه اصلی به شمار می روند و به طور کلی یادواره شهدا در مساجد برگزار می شود و اصل برگزاری این مراسم در مساجد است اما در غیر از این اماکن نیز در فرهنگسراها و سایر اماکن برگزار می شود و در حال حاضر ۹۰ درصد از یادواره شهدای در مساجد برگزار می شود.
 
 وی گفت: مساجد نیز واقعا در این زمینه همکاری می کنند اما باید به مساجد کمک شود و هر چقدر بتوانیم نقش امام جماعت را قوی تر کرده و وحدتی در مساجد ایجاد کنیم، این امر به شکل مطلوب تری برگزار می شود. باید میان امام جماعت، بسیج، هیئت امنا همدلی بیشتری ایجاد شود تا مشکلات مسجد کمتر شود.
 
انتهای پیام/
(سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲) ۱۰:۵۸
https://news.masjed.ir/u/1bWz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید