دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۳۹۱
گزارشگر : جلال حیران نیا
به یاد جاوید الاثر کاظم اخوان

نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» برگزار می‌شود

نمایشگاه عکس « عکاسِ چریک » آثار جاوید الاثر کاظم اخوان از جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس در «گالری خانه» افتتاح می‌شود.

(دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲) ۱۴:۱۶
به گزارش مسجدخبر به نقل از فارس‌؛ «عکاسِ چریک» گزیده‌‌ عکس‌های جنگ تحمیلی جاویدالاثر کاظم اخوان است که از پاییز ۱۳۵۹ تا خرداد ۱۳۶۱ در عملیات های شهید مدنی، شهیدان رجایی و باهنر، شهید چمران، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس عکاسی شده‌اند.
 
نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» شامل ۳۲ عکس از جاویدالاثر کاظم اخوان عکاس مشهدی است که در اندازه‌های ۵۰ در ۷۵ سانتی متر، ۱۰۰ در ۶۶ ، ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی متر، ۳ متر در ۴ونیم متر و ۳ متر در ۸ متر چاپ شده‌اند و روز چهارشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۲ روی دیوار گالری خانه خواهد رفت.
 
کاظم اخوان عکاس متولد ۱۳۳۸ از مشهد مقدس بود که از روزهای آغاز جنگ تحمیلی با شهید دکتر چمران و گروه جنگ‌های نامنظم علاوه‌ بر عکاسی، همکاری داشته و پس از شهادت دکتر چمران، برای خبرگزاری ایرنا عکاسی می‌کرده است. او در ۱۳ تیر ۱۳۶۱ به همراه جاویدالاثر احمد متوسلیان و دو کارمند سفارت ایران، توسط فالانژهای مسیحی لبنانی در شمال بیروت بازداشت شده و از سرنوشت وی تاکنون هیچ خبری در دسترس نیست.
 
نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» از ۶ مهر تا ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری خانه، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان چشمان علاقه‌مندان است.
 
 
پایان پیام/
(دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲) ۱۴:۱۶
https://news.masjed.ir/u/1bwe
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید