یکشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۳۸۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
همنامان نور | شبستان گزارش می‌دهد؛

اتفاقات مبارک در مساجد همنام با امام حسن‌عسکری(ع)

مساجد همنام با امام حسن عسکری(ع) با کمک‌رسانی به اقشار محروم همچون تهیه جهیزیه، اعطای وام، پرداخت هزینه‌های درمان، کمک به دانش‌آموزان نیازمند و اعزام زائراولی‌های مستضعف به عتبات عالیات تلاش دارند به سیره پدر امام زمان(عج) در گره‌گشایی از محرومان عمل کنند.

(یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲) ۱۵:۱۹

به گزارش مسجدخبر به نقل از شبستان، در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» مساجدی که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق دریابیم آن مساجد در پرتوی ارتباط با آن معصوم (ع) در طول سال چه فعالیت هایی را انجام می دهند و منشا چه برکاتی می شوند. از این رو، به مناسبت فار رسیدن هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به معرفی دو مسجد همنام ایشان در تهران و برکات این همنامی پرداخته ایم که در ادامه می آید:

مسجد امام حسن عسکری(ع) در بلوار فردوس صادقیه

مسجد امام حسن عسکری(ع) در بلوار فردوس صادقیه یکی از مساجد فعال در منطقه غرب تهران است. یکی از رویکردهای شاخص این مسجد کمک رسانی به اقشار محروم است به گونه ای که از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد تومان وام قرض الحسنه به افراد نیازمند اعطاء شده است.

 

حجت الاسلام«مهدی نادعلی»، در گفت و گو با شبستان با اشاره به برنامه های مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در بلوار فردوس، اظهار کرد: یکی از برنامه های مسجد امام حسن عسکری(ع) کمک رسانی به اقشار محروم است به گونه ای که مسجد با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۶۰ خانواده به صورت فصلی و ماهیانه بسته های معیشتی میان آنها توزیع می کند. حمایت از دانش آموزان کم برخودار هم یکی از برنامه های مسجد است و در همین راستا به مناسبت شروع سال تحصیلی ۱۰۰ بسته لوازم التحریر و کیف میان دانش آموزان کم برخوردار توزیع شد.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: به منظور تسهیل ازدواج جوانان نیازمند، از ابتدای سال تاکنون ۱۵ سری جهیزیه به جوانان در آستانه ازدواج اهدا شده است. همچنین، صندوق قرض الحسنه مسجد یک میلیارد تومان وام به نیازمندان اعطا نمود.

 

مسجد محوری در رسیدگی به نیازمندان در دوران کرونا

وی ادامه داد: این مسجد در دوران کرونا یکی از مساجد محوری تهران در خدمت رسانی به محرومان بود، به گونه ای که بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان مسجد در اوج این بیماری در تهیه و توزیع آبمیوه برای بیماران و کادرپزشکی بیمارستان ها، فراهم کردن فرصت های شغلی برای متضرران اقتصادی این بیماری فعالیت داشتند و چند سالی است که در ایام اربعین با راه اندازی پویش «همپای اربعین»  اقدام به تامین کفش برای کودکان و بزرگسالان از خانواده های نیازمند می کنند.

 

حجت الاسلام نادعلی به برنامه های فرهنگی، قرآنی و هنری کانون مسجد امام حسن عسکری(ع) نیز اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های قرآنی شامل روخوانی، روان خوانی، تجوید، تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، آموزش زبان انگلیسی، برنامه های هنری همچون خیاطی، گلسازی ویژه بانوان، برگزاری دوره های هنرهای تجسمی، طب سنتی، سفالگری و طراحی، برنامه های معرفتی و اردویی از جمله برنامه های کانون مسجدی برای نوجوانان و جوانان است.

 

برگزاری یادواره شهدا به یاد و نام امام عسکری(ع)

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) با اشاره به همنامی مسجد با یازدهمین امام شیعیان جهان، گفت: همه ساله در ایام سالروز ولادت و شهادت امام حسن عسکری(ع) برنامه های ویژه ای از سوی مسجد تدارک دیده می شود، از جمله اینکه همه ساله به مناسبت سالروز شهادت ایشان یادواره شهدای مسجد با حضور خطبا و سخنرانان مطرح کشوری همراه با اطعام برپا می شود. این مراسم در این مسجد شب گذشته اول مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام مهدی ماندگاری و با مرثیه خوانی حاج مرتضی طاهری و امیر عباسی برگزار شد.

 

مسجد امام حسن عسکری(ع) میدان امام حسین(ع)

مسجد امام حسن عسکری(ع) در میدان امام حسین(ع) خیابان اسدی واقع است، این مسجد یکی از مساجد فعال در بحث ترویج معارف مهدویت و انتظار و کمک رسانی به اقشار محروم بویژه دانش آموزان و نیز اعزام زائر اولی ها به عتبات عالیات و مشهد مقدس محسوب می شود.

 

راه اندازی قرارگاه انتظار

حجت الاسلام «علی ربانی نژاد»، در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در میدان امام حسین(ع)، بلوار شهید اسدی، اظهار کرد: مسجد با تشکیل قرارگاه «انتظار» با همکاری بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) معارف مهدویت و مباحثی پیرامون ظهور و آخرالزمان را به مخاطبان تعلیم می دهد. این دوره ها ویژه بزرگسالان و برای کودکان همراه با بازی و سرگرمی برگزار می شود.

 

راه اندازی مرکز خیریه با الهام از سیره امام عسکری(ع)

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: با توجه به اینکه مسجد همنام با امام حسن عسکری(ع) است، به همین جهت یکی از برنامه های مورد توجه با الهام از سیره یازدهمین امام شیعیان جهان،  دستگیری از محرومان و مستضعفان است، بر همین اساس مسجد با راه اندازی مرکز خیریه به مراجعین نیازمند پس از تحقیق و بررسی خدمت رسانی در محورهای اعطای وام، اهدای بسته های معیشتی، پرداخت هزینه درمان و دارو می کند.

 

وی اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس و مراسم پیاده روی اربعین حسینی را یکی از برنامه های مسجد امام حسن عسکری(ع) معرفی و تصریح کرد: در همین راستا امسال ۶۰ نفر به سفر زیارتی کربلا و مشهد مقدس اعزام شدند، تا از این سفر معنوی محروم نشوند. همچنین، به مناسبت آغاز سال تحصیلی به همت خیرین به ۶۰ دانش آموز محروم و کم برخوردار نوشت افزار و کیف با حفظ کرامت انسانی اهدا شد.

پایان پیام/

(یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲) ۱۵:۱۹
https://news.masjed.ir/u/1bvr
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید