یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۵
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۳۶۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
حجت‌الاسلام راشدیزدی؛

فعال کردن ظرفیت‌های مسجد نیازمند همراهی مردم است

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه به فعلیت رساندن ظرفیت‌های مسجد نیازمند همراهی مردم است، گفت: ذائقه و مزاج مردم باید با مسجد موافق و همراه باشد وگرنه از حضور در مسجد و انس با آن لذت نمی‌برند.

(یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲) ۱۱:۴۵
به گزارش مسجدخبر؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی در گفتگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به تقدس ذاتی مسجد در اسلام و جامعه مسلمین، اظهار کرد: اگرچه اصلی ترین رسالت مسجد اقامه جماعت و هدایت و راهبردی امور عبادی مردم است اما مسجد محل تجمع مردم و مشکل گشایی از آنها نیز است چنان که در صدر اسلام هم مساجد کارکردهای متنوع اعم از اقامه جماعت، اجتماع مسلمین، تصمیم گیری برای امور نظامی و ... را داشتند.
 
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه به فعلیت رساندن ظرفیت‌های مسجد نیازمند همراهی مردم است، گفت: ذائقه و مزاج مردم باید با مسجد موافق و همراه باشد وگرنه از حضور در مسجد و انس با آن لذت نمی برند. در روایت است که مومن در مسجد همچون ماهی در آب و منافق در مسجد همچون پرنده در قفس است؛ چون علقه ذاتی  با خانه خدا ندارد.
 
وی با بیان اینکه مسجد در میان مسلمانان محبوبیت خاصی دارد، تصریح کرد: این علاقمندی و محبوبیت، سبب شده مسجد آماج اهداف دشمنان قرار بگیرد و در بسیاری از مواقع کینه و دشمنی خود را با هدف قرار دادن مسجد نشان می دهند. چنان که ده‌ها سال است مسجدالاقصی را هدف قرار داده و به این نخستین قبله مسلمانان تعرض می کنند در حالی که این مسجد بین المللی و مورد احترام پیروان همه ادیان آسمانی و تعرض به آن تعرض به ادیان است، آغاز معراج پیامبر(ص) از مسجد هم به آن قداستی ویژه بخشیده است.
 
حجت الاسلام راشد یزدی در پایان خاطرنشان کرد: مسلمانان باید علاوه بر حضور پرشور و اثرگذار در مساجد در مقابل هر گونه اهانت نسبت به خانه های خدا و یا اقداماتی که سبب تضعیف نقش و جایگاه مسجد می شود، واکنش نشان دهند و بی تفاوت نباشند. اینچنین است که می توان در مسیر نهضت بازگشت به مسجد حرکت کرد.
 
انتهای پیام/
(یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲) ۱۱:۴۵
https://news.masjed.ir/u/1bqr
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید